B2B (Business to Business) CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır. B2B şirketlerinin müşteri ve müşteri adaylarıyla ilişkilerini yönetmelerine yardımcı olan uygulamalar, teknolojiler, stratejiler ve süreçleri ifade etmektedir.
Çoğunlukla B2B satış ortamları birden çok alıcının içinde olduğu kompleks ortamlardır. B2B'de, B2C'ye nazaran daha az satış yapılır ve satışın mahiyeti çok daha büyük ve kapsamlı olur.
Müşteri adayıyla kurulan ilk temastan, satış kapamaya kadar geçen süre beklenilenden çok daha fazla zaman alabilir. Bu zaman diliminde görüşmeler, toplantılar, değerlendirmeler ve iletişim trafiği gibi çok fazla hamleyi gerektirir.
Kompleks yapı göz önünde bulundurulduğunda B2B ihtiyaçlarına uygun benzersiz bir CRM çözümü elzemdir.
İzlemek için tıklayınız: