Veri Madenciliği Nedir? Amacı ve Kullanım Alanları Nedir?

Veri Madenciliği Nedir? Amacı ve Kullanım Alanları Nedir?

Veri Madenciliği Nedir?

İngilizce "data mining" anlamına gelen veri madenciliği, büyük verinin veri madenciliği teknikleri ile modellenmesi ve karar destek sistemlerinin geliştirilmesine denir.

Gartner'a göre veri madenciliği; istatistik ve matematik tekniklerle birlikte ilişki tanıma teknolojilerini kullanarak, depolama ortamlarında saklanmış bulunan veri yığınlarının elenmesi ile anlamlı yeni ilişki ve eğilimlerin keşfedilmesi sürecidir.

"Veri yığınları tek başlarına bir anlam ifade etmez. Bu veriler belirli bir amaç doğrultusunda işlendiği zaman bir anlam ifade etmeye başlar."

Veri madenciliğinde, veri ambarında tutulan büyük veri (big data), otomatik veya yarı otomatik yöntemlerle işlenerek anlamlı verilere dönüştürülür. Veri madenciliği, etkin veri toplama, depolama ve yorumlamaya dayanmaktadır.

Veri madenciliği sayesinde etkin satış ve pazarlama stratejileri formüle edilebilir. Daha net promosyon aktiviteleri hedeflenebilir, yeni pazarlar keşfedilebilir ve pazarda daha güçlü bir şekilde rekabet edilebilir.

Veri madenciliği işlemleri nelerdir?

  • Veri toplama ve güvenliğini sağlama
  • Veri temizleme (smoothing)
  • Veri birleştirme (damy-optimization)
  • Veri indirgeme
  • Veri dönüştürme (normalization)
  • Veri madenciliği algoritmaları uygulama (kümeleme, sınıflandırma, karar destek ağaçları)
  • Sonuçları yazılım dillerinde test ve eğitim aşamasına sokma (R, Python, Java - Makine öğrenmesine giriş)
  • Son olarak da sonuçların değerlendirilmesi ve sunumu

Veri madenciliğinin kullanım alanları nelerdir?

Veri madenciliğinin en çok kullanıldığı alanlar aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

  • Endüstri
  • Eğitim
  • Sağlık
  • Bilim
  • Mühendislik
  • Pazarlama
  • Bankacılık
  • Sigorta
  • Telekomünikasyon
  • e-Ticaret
  • Perakende
  • Lojistik
  • Borsa
  • Suç soruşturması

Veri madenciliğinin amacı nedir?

  • Müşteri segmentlerini ve tercihlerini anlamak
  • Müşteri memnuniyetini artırmak
  • Müşteri kaybını önlemek
  • Müşteri bağlılığını artırmak
  • Yeni müşteriler edinmek
  • Çapraz satışı ve ek satışı geliştirmek
  • Operasyonel performansın takip edilmesi
  • Bir ürün veya hizmetle ilgili olarak kampanya programından tutunda hedef kitlenin seçimi, hangi kanallardan sunulacağına kadar tüm sürecin belirlenmesinde veri madenciliğinden faydalanılabilir.
  • Teknik kaynakların en elverişli biçimde kullanılmasını sağlamak
  • Olası risklerin tespit edilmesi
  • Dolandırıcılık olaylarının tespitinde kullanılabilir.

Veri madenciliğinin avantajları nelerdir?

Veri madenciliği sayesinde, müşterilerin satın alma alışkanlıkları tespit edilerek bu doğrultuda stratejiler geliştirilir. Mevcut müşteri ve müşteri adaylarının yaşı, eğitimi, cinsiyeti, konumu vs. gibi bilgilerin analiz edilmesiyle satış tahminleri ve pazar çözümlemeleri, sektöre bir çok fayda sağlar. Bu sayede olası riskler azaltılarak, yeni fırsatların yakalamasına imkan tanır.

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 1 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı
WhatsApp