12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

Stratejik Pazarlama 

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz. Stratejik pazarlama taktikleriyle kısa ve uzun vadede hangi adımları atacağınızı kurgulayabilir ve bu doğrultuda başarıyı yakalayabilirsiniz.

EN ETKİLİ STRATEJİK PAZARLAMA TAKTİKLERİ

Piyasa araştırması yapın

Sektörün ihtiyaçlarını bilmek, hedef kitleyi tanımak ve tüm dünyadaki müşteri eğilimlerini öğrenmek doğru strateji oluşturmanızı sağlar.

Rakiplerinizi takip edin

İster kendi sektörünüzden ister başka sektörlerden olsun piyasayı yakından takip edin. Özellikle kendi sektörünüzdeki rakip firmaları sıkı takibe alın.

Durum değerlendirmesi yapın

İçinde bulunduğunuz durumun tespitini yapın, bugüne kadar uyguladığınız pazarlama taktiklerini, başarı oranlarını değerlendirin. Mevcut durum değerlendirmesi yaparken her birimden ayrıntılı rapor isteyin. Hangi pazarlama stratejilerinin size daha uygun olduğunu ve hangilerinin işe yarayıp yaramadığını belirleyin.

Hedeflerinizi net bir şekilde ortaya koyun

Planlamayla alakalı doğru hedefler belirleyin ve ölçülebilir verilere ulaşabilmek amacıyla her hedef için bir tarih belirleyin.

Hedef kitlenizi belirleyin

Müşteri itiyatları ve seçimleri her yeni ürün ve hizmetle yeniden biçimleniyor. Bu nedenle hedeflerinizle, hedef kitlenizin buluşması kritik öneme sahip. Stratejik pazarlama taktiklerini oluştururken, hedef kitlenizi daha ayrıntılı tanımanıza yarayacak araştırmaları yaparken, eski yıllardan farklı unsurlara odaklanın. Böylelikle geçen senelere ilaveten piyasayı etkileyen ögelerle alakalı verilere erişebilir ve planlamanızı o doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz. Doğru hedef kitle üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları marka kimliğinize önemli katkılar sağlar.

Stratejinizi belirleyin

Tüm bu araştırmalardan sonra hedefleriniz doğrultusunda, hedef kitlenize uygun en etkili stratejiyi belirleyebilirsiniz. Marka bilinirliğini yükseltmek, satışları artırmak, veya yeni bir ürün pazara sürerek kazanç elde etmek gibi hedefler pazarlama stratejinizin temelini oluşturabilir.

Pazarlama taktiğinizi ve bütçenizi belirleyin

Hangi departmana ne kadar bütçe ayırmanız gerekiyor, hangi taktikleri uygulayacaksınız, eldeki kaynaklar yeterli mi, sorularına cevap vermek bu aşamada önemli. Ayrıca süreçleri önceden kurgulayarak çözüm üretme konusunda çevik davranmalısınız.

REKLAM VE TANITIM STRATEJİLERİ OLUŞTURUN

Pazarlama araçlarını etkili biçimde kullanın

Hedef kitlenizi ve hedef pazarınızı tespit ettikten sonra ürünlerinizin hangi mecralarda görünür olmasını istediğinize karar verin. İnternet mecralarından hangilerini kullanacaksınız, bilboardlar, dergiler, görsel veya yazılı basın, hangisinin sizin için etkili olduğuna karar vererek bu alanda etkili ürün gösterimi yapın.

Net ve yalın reklamlar yapın

Tüketicilere net ve yalın bir mesaj vermek son dönemde çok tercih edilen yöntemlerden biri. Ürün veya hizmeti öne çıkarmak için çok iddialı ve göz yoran görseller kullanmak yerine, sade bir anlatımla etkileyici görseller kullanmak daha etkili sonuçlar sağlıyor.

Ürün veya hizmetin farkını öne çıkarın

Ürün ya da hizmete sahip olmak müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlayacak, diğer markalardan farklı müşteriye nasıl bir değer katacaksınız, odak noktanız farkınız olsun.

Deneyim yaşatın

Son yıllarda en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi müşterilerinize ürünle ilgili deneyim yaşatmak. Örneğin; kısa bir süreliğine ücretsiz ürün deneyimi, farklılaştırılmış mağazalar, nitelikli bir müşteri hizmetleri ağı ya da kusursuz satış sonrası hizmeti gibi deneyimler markanıza değer katar.

Lansmana özel sürpriz yapın

Son olarak da şayet yeni bir ürün piyasaya sürecekseniz ve lansman yapmayı planlıyorsanız mutlaka müşterilerinize, merak uyandıran, ilgi çekici bir alan bırakmak daima işe yarayan stratejiler arasındadır.

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.01.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.08.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.03.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.09.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Covid-19 Salgını Nedeniyle Kapatılan İş Yerlerinin Vergi Ödemeleri Ertelendi!

 27 Ocak 2021 Çarşamba

Kapatılan iş yerlerinin Gelir Vergisi, Stopaj ve KDV Beyannamelerinin verilme ve ödeme süreleri ertelendi.

Devamı

Limited Şirket Nasıl Kurulur? 2021 Limited Şirket Kuruluş Maliyetleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Türkiye'de en yaygın görülen şirket türüdür ve yaklaşık olarak tüm şirketlerin %82'si Limited şirkettir.

Devamı

2021 Defter Tutma Hadleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Bilanço hesabı esasına göre 2021 yılında uygulanacak defter tutma hadleri Vergi Usul Kanunu Madde 177..

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Faturalar, Form Ba ve Form Bs Bildirimlerine Dahil Edilmeyecek!

 21 Ocak 2021 Perşembe

Yeni Taslak Tebliğ ile Ba ve Bs Bildirim Formları Gib tarafından otomatik olarak oluşturulacak.

Devamı

e-Ticarette Vergi Muafiyeti Nedir? Şartları Nelerdir?

 19 Ocak 2021 Salı

e-Ticarette vergi muafiyeti, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olacak. Esnaf Vergi Muafiyeti Belgesi Nedir?

Devamı

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı
WhatsApp