12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

Stratejik Pazarlama 

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz. Stratejik pazarlama taktikleriyle kısa ve uzun vadede hangi adımları atacağınızı kurgulayabilir ve bu doğrultuda başarıyı yakalayabilirsiniz.

EN ETKİLİ STRATEJİK PAZARLAMA TAKTİKLERİ

Piyasa araştırması yapın

Sektörün ihtiyaçlarını bilmek, hedef kitleyi tanımak ve tüm dünyadaki müşteri eğilimlerini öğrenmek doğru strateji oluşturmanızı sağlar.

Rakiplerinizi takip edin

İster kendi sektörünüzden ister başka sektörlerden olsun piyasayı yakından takip edin. Özellikle kendi sektörünüzdeki rakip firmaları sıkı takibe alın.

Durum değerlendirmesi yapın

İçinde bulunduğunuz durumun tespitini yapın, bugüne kadar uyguladığınız pazarlama taktiklerini, başarı oranlarını değerlendirin. Mevcut durum değerlendirmesi yaparken her birimden ayrıntılı rapor isteyin. Hangi pazarlama stratejilerinin size daha uygun olduğunu ve hangilerinin işe yarayıp yaramadığını belirleyin.

Hedeflerinizi net bir şekilde ortaya koyun

Planlamayla alakalı doğru hedefler belirleyin ve ölçülebilir verilere ulaşabilmek amacıyla her hedef için bir tarih belirleyin.

Hedef kitlenizi belirleyin

Müşteri itiyatları ve seçimleri her yeni ürün ve hizmetle yeniden biçimleniyor. Bu nedenle hedeflerinizle, hedef kitlenizin buluşması kritik öneme sahip. Stratejik pazarlama taktiklerini oluştururken, hedef kitlenizi daha ayrıntılı tanımanıza yarayacak araştırmaları yaparken, eski yıllardan farklı unsurlara odaklanın. Böylelikle geçen senelere ilaveten piyasayı etkileyen ögelerle alakalı verilere erişebilir ve planlamanızı o doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz. Doğru hedef kitle üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları marka kimliğinize önemli katkılar sağlar.

Stratejinizi belirleyin

Tüm bu araştırmalardan sonra hedefleriniz doğrultusunda, hedef kitlenize uygun en etkili stratejiyi belirleyebilirsiniz. Marka bilinirliğini yükseltmek, satışları artırmak, veya yeni bir ürün pazara sürerek kazanç elde etmek gibi hedefler pazarlama stratejinizin temelini oluşturabilir.

Pazarlama taktiğinizi ve bütçenizi belirleyin

Hangi departmana ne kadar bütçe ayırmanız gerekiyor, hangi taktikleri uygulayacaksınız, eldeki kaynaklar yeterli mi, sorularına cevap vermek bu aşamada önemli. Ayrıca süreçleri önceden kurgulayarak çözüm üretme konusunda çevik davranmalısınız.

REKLAM VE TANITIM STRATEJİLERİ OLUŞTURUN

Pazarlama araçlarını etkili biçimde kullanın

Hedef kitlenizi ve hedef pazarınızı tespit ettikten sonra ürünlerinizin hangi mecralarda görünür olmasını istediğinize karar verin. İnternet mecralarından hangilerini kullanacaksınız, bilboardlar, dergiler, görsel veya yazılı basın, hangisinin sizin için etkili olduğuna karar vererek bu alanda etkili ürün gösterimi yapın.

Net ve yalın reklamlar yapın

Tüketicilere net ve yalın bir mesaj vermek son dönemde çok tercih edilen yöntemlerden biri. Ürün veya hizmeti öne çıkarmak için çok iddialı ve göz yoran görseller kullanmak yerine, sade bir anlatımla etkileyici görseller kullanmak daha etkili sonuçlar sağlıyor.

Ürün veya hizmetin farkını öne çıkarın

Ürün ya da hizmete sahip olmak müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlayacak, diğer markalardan farklı müşteriye nasıl bir değer katacaksınız, odak noktanız farkınız olsun.

Deneyim yaşatın

Son yıllarda en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi müşterilerinize ürünle ilgili deneyim yaşatmak. Örneğin; kısa bir süreliğine ücretsiz ürün deneyimi, farklılaştırılmış mağazalar, nitelikli bir müşteri hizmetleri ağı ya da kusursuz satış sonrası hizmeti gibi deneyimler markanıza değer katar.

Lansmana özel sürpriz yapın

Son olarak da şayet yeni bir ürün piyasaya sürecekseniz ve lansman yapmayı planlıyorsanız mutlaka müşterilerinize, merak uyandıran, ilgi çekici bir alan bırakmak daima işe yarayan stratejiler arasındadır.

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.09.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.01.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.08.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.03.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

e-Fatura Mükellefi Ödeme Kaydedici Cihaz Fişi veya Perakende Satış Fişi Kullanabilir Mi?

 17 Haziran 2021 Perşembe

Fatura mükelleflerinin fatura yerine perakende satış fişi kullanmaları halinde, perakende satış fişleri geçerli değildir

Devamı

Vergi ve Matrah Artırımı Nedir? Matrah Artırımı Nasıl Yapılır?

 16 Haziran 2021 Çarşamba

Matrah artırımı, vergi denetlemelerinden ilave vergi ödeyerek muaf tutulmanızı sağlayan uygulamadır.

Devamı

2021 Vergi Borcu Yapılandırma Kanunu Yürürlüğe Girdi! Vergi Borcu Yapılandırma Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Haziran 2021 Çarşamba

Bazı alacakların yeniden yapılandırılması ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin 7326 sayılı kanun yürürlüğe girdi.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 3 Haziran 2021 Perşembe

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 3 Haziran 2021 Perşembe

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 3 Haziran 2021 Perşembe

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

Kliniklere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Klinikler, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura uygulamasına geçiş yapacaklar.

Devamı

Fizik Tedavi Merkezlerine e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Fizik Tedavi Merkezleri, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura geçişi yapacaklar.

Devamı

Optisyenlere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Optisyenlik firmaları 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura geçişi yapacaklar.

Devamı

KDV Tevkifatı İle İlgili Değişiklik Yapıldı

 2 Haziran 2021 Çarşamba

Katma Değer Vergisi tevkifatı ile ilgili değişiklikler yapıldı

Devamı
WhatsApp