Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?

Müşteri şikayetlerine etkili bir şekilde nasıl cevap verilir?

Müşteri şikayetlerine cevap vermek için 5 ipucu:

  1. Tamamen müşterinin yaşadığı deneyimini dinleyin
  2. Özür dileyin
  3. Çözüme odaklanın
  4. Müşteriyi hızlı çözüm üretin
  5. Müşteri şikayet etmeden siz daha önce şikayetleri bulun.

İşletmenizin büyüklüğü, doğası veya başarısı ne olursa olsun, yaptığınız işten memnun olmayan küçük bir oran da olsa müşteriniz olabilir. Herkesi memnun edemezsiniz düşüncesi çok çok eskiden doğru idi çünkü müşterinin şikayetlerini iletmesi günümüzün dijital çağı öncesi hiç bu kadar kolay değildi.
Bir işletmeyi eleştirmek için müşterilerin sizinle konuşmaya zaman ayırması gerekmez. Telefonlarını alabilir, birkaç öfkeli cümle yazabilir ve e-posta, yada sosyal medya siteleri, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya siteleri veya herhangi bir sayıda forum ve tartışma panosu aracılığıyla gönderebilirler.
Ve eski günlerin aksine, müşterilerin herhangi bir işletmeye sadık kalmaları gerekmez: Rakiplerinizin artık hepsi internet ortamında dır ve Google gibi arama motorları araçılığı ile anında ulaşılabilir durumdadır. Yapılan bazı anketlere göre müşterilerin üçte birinden fazlası, tek bir olumsuz deneyimden sonra şirketleri hemen değiştirmeyi düşündüklerini ifade ediyor.

Bir müşteri hizmetleri başarılı bir işletmenin bel kemiğini oluşturduğundan, bir müşteriyi kaybetmeyi göze alamazsınız.

Bunun olmasını önlemek için, öncelikle müşterilerinizin "Sizle daha çalışmak ve bir şey satın almak istemiyorum" demesine neden olabilecek şeyleri anlamak önemlidir.

mysoft-crm

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp