Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen firmaların özellikle önem vermeleri gereken konulardan biridir.

Firmalar, kısa dönem karlılıklarına değil, uzun dönemde müşterileri elde tutmaya ve onların sadakatini kazanmaya odaklanmalıdırlar. Sadık müşteriler uzun dönemde şirkete düzenli gelir sağlayacak ve şirketin sürdürülebilir karlılığının teminatı olacaktır.

Her sektör için sadık müşteri kitlesi yaratmak en önemli unsurlardan biri

Yeni müşteri kazanmanın maliyetinin mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha yüksek olduğu bilinen bir gerçek. Uzmanlara göre; yeni müşteri kazanmak var olan müşteriyi elde tutmaktan 6 kat daha maliyetli. Firmaların var olan müşterilerini elde tutmalarının en kolay yolu ise tam donanımlı bir CRM çözümünden geçiyor.

Crm Yazılımları Müşteri Sadakati Artırmak için Önemlidir?

Bu amaçla, farklı müşteri bölümlerine farklı tekliflerde bulunarak, müşteri sadakatini kazanmak ve şirketin karlılığını artırmak için bir çok firma, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bölümleri kurdu. Bütüncül ve hedefi müşteri memnuniyeti ve dolayısıyla müşteri sadakati yaratmayı amaçlayan bir CRM Sistemi Anlayışı müşteri kazanmada ve müşteriyi elde tutmada en önemli bir yönetsel argümandır.

Eskiden firmalar müşterilerini takip etmezler, beklentilerini ölçümlemezlerdi. Günümüzde ise müşteri takibinin firmalar için hayati önem taşıdığı ortaya çıktı. Müşteriyi tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. Akıllı yazılımlarla, müşteriler sıkı takibe alındı, özel analize tabi tutuldu.

CRM'in en temel fonksiyonlarından bir tanesi müşteri kazanmak ve kazanılan müşteriyi elde tutmaktır. O nedenle müşteri ilişkilerini geliştirirken, müşterileri sadık ve neredeyse marka savunucusu boyutuna getirmek amaçlanır.

Aslında müşteriyi elde tutmanın ötesinde müşterinin harcama seviyesini yükseltmek için çalışmalar yapılmalıdır. Müşterileri elde tutmak ve daha fazla harcamaya ikna etmek kolay iş değil.

Günümüzde şirketler, müşterilerini ellerinde tutabilmek için milyonlarca lira harcıyor. Sadık ve yüksek harcama yapan müşterileri rakiplere kaptırmamak gerekiyor.

Müşteri sadakatini güçlendiren şirketler, yeni pazar ve müşteri arayanlara oranla daha istikrarlıdır.

Müşteriyi iyi analiz ederek, satın alma eğilimine ve yarattığı kara göre ayrıştırmak gerekiyor. Daha sonra her müşteri grubuna göre uygun stratejiler ve ürünler geliştirmek gerekiyor.

Şirketi büyütme ve karlılığı artırmanın en iyi yöntemi; Bilişim Teknolojisi (BT) ile desteklenen "Sadakat Programları" ile mevcut müşterileri, sadık müşterilere dönüştürmek. Aynı zamanda kaliteli bir satış sonrası hizmet sunmak. Satış sonrası hizmet müşteriler için oldukça önemli bir tercih nedenidir.

Müşteri İlişkilerine yatırım yapmak, müşteri ilişkilerini iyi yönetmek için yeterli değil

Bazı şirketler, müşteri sadakati oluşturmada istedikleri sonucu alamıyorlar. Bunun nedeni; devamlılığı olmayan, günü kurtarmayı hedefleyen bir politika izlemiş olmaları. Ayrıca bütünsel bir müşteri ilişkileri yönetimi anlayışından yoksun olmalarıdır.

Müşteri sadakatini arttırmak, en iyi pazarlama aracıdır.

Artık günümüzde, telekomünikasyondan finansa, bankadan perakendeye, şirketler hangi müşteriden ne kadar kazandıklarını saptıyor ve o doğrultuda strateji oluşturuyor.

CRM uzmanları, şirketlerin gelirlerinin yüzde 80'lik bölümünün, müşterilerin yüzde 20'si tarafından sağlandığını belirtiyor. Dolayısıyla her şirketin karlı veya katma değerli müşterisi bulunuyor. En yüksek katma değeri sağlayan karlı müşterileri elde tutmak için şirketler spesifik ürün ve hizmetler geliştiriyor.

Müşteri deneyimi, bağlılık yaratmanın en önemli unsurlarından biri. Müşteri sadakati yaratmak için deneyimin nasıl kullanacağı çok önemli. Örneğin, bir kahve zinciri, müşterilerine yıldız biriktirerek hediye kahve kazanma şansı vermektedir. Ayrıca hediye kahve kazanabilmek için son kullanma tarihi koymuştur. Bu uygulama bir çok müşteride olumlu karşılanırken bazı müşterilerde zaman sınırlaması olduğu için olumsuz algılanmıştır.

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının Saklanması Hakkında Duyuru!

 08 Ocak 2021 Cuma

15/01/2021'e kadar e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarını, GİB sistemlerine yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

Damga Vergisi Nedir? 2021 Oranları ve Ücretleri Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

Damga Vergisi, her türlü sözleşmeden doğan ve devlet tarafından alınan vergidir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Vatandaşların Kullanımına Açıldı!

 07 Ocak 2021 Perşembe

Vatandaşlar 07.01.2021 itibariyle red/ çıkış haklarını ve şikayet süreçlerini İYS üzerinden yürütebilecekler

Devamı

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 e-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

 07 Ocak 2021 Perşembe

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 TL E-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

Devamı
WhatsApp