Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen firmaların özellikle önem vermeleri gereken konulardan biridir.

Firmalar, kısa dönem karlılıklarına değil, uzun dönemde müşterileri elde tutmaya ve onların sadakatini kazanmaya odaklanmalıdırlar. Sadık müşteriler uzun dönemde şirkete düzenli gelir sağlayacak ve şirketin sürdürülebilir karlılığının teminatı olacaktır.

Her sektör için sadık müşteri kitlesi yaratmak en önemli unsurlardan biri

Yeni müşteri kazanmanın maliyetinin mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha yüksek olduğu bilinen bir gerçek. Uzmanlara göre; yeni müşteri kazanmak var olan müşteriyi elde tutmaktan 6 kat daha maliyetli. Firmaların var olan müşterilerini elde tutmalarının en kolay yolu ise tam donanımlı bir CRM çözümünden geçiyor.

Crm Yazılımları Müşteri Sadakati Artırmak için Önemlidir?

Bu amaçla, farklı müşteri bölümlerine farklı tekliflerde bulunarak, müşteri sadakatini kazanmak ve şirketin karlılığını artırmak için bir çok firma, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bölümleri kurdu. Bütüncül ve hedefi müşteri memnuniyeti ve dolayısıyla müşteri sadakati yaratmayı amaçlayan bir CRM Sistemi Anlayışı müşteri kazanmada ve müşteriyi elde tutmada en önemli bir yönetsel argümandır.

Eskiden firmalar müşterilerini takip etmezler, beklentilerini ölçümlemezlerdi. Günümüzde ise müşteri takibinin firmalar için hayati önem taşıdığı ortaya çıktı. Müşteriyi tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. Akıllı yazılımlarla, müşteriler sıkı takibe alındı, özel analize tabi tutuldu.

CRM'in en temel fonksiyonlarından bir tanesi müşteri kazanmak ve kazanılan müşteriyi elde tutmaktır. O nedenle müşteri ilişkilerini geliştirirken, müşterileri sadık ve neredeyse marka savunucusu boyutuna getirmek amaçlanır.

Aslında müşteriyi elde tutmanın ötesinde müşterinin harcama seviyesini yükseltmek için çalışmalar yapılmalıdır. Müşterileri elde tutmak ve daha fazla harcamaya ikna etmek kolay iş değil.

Günümüzde şirketler, müşterilerini ellerinde tutabilmek için milyonlarca lira harcıyor. Sadık ve yüksek harcama yapan müşterileri rakiplere kaptırmamak gerekiyor.

Müşteri sadakatini güçlendiren şirketler, yeni pazar ve müşteri arayanlara oranla daha istikrarlıdır.

Müşteriyi iyi analiz ederek, satın alma eğilimine ve yarattığı kara göre ayrıştırmak gerekiyor. Daha sonra her müşteri grubuna göre uygun stratejiler ve ürünler geliştirmek gerekiyor.

Şirketi büyütme ve karlılığı artırmanın en iyi yöntemi; Bilişim Teknolojisi (BT) ile desteklenen "Sadakat Programları" ile mevcut müşterileri, sadık müşterilere dönüştürmek. Aynı zamanda kaliteli bir satış sonrası hizmet sunmak. Satış sonrası hizmet müşteriler için oldukça önemli bir tercih nedenidir.

mysoft-crm

Müşteri İlişkilerine yatırım yapmak, müşteri ilişkilerini iyi yönetmek için yeterli değil

Bazı şirketler, müşteri sadakati oluşturmada istedikleri sonucu alamıyorlar. Bunun nedeni; devamlılığı olmayan, günü kurtarmayı hedefleyen bir politika izlemiş olmaları. Ayrıca bütünsel bir müşteri ilişkileri yönetimi anlayışından yoksun olmalarıdır.

Müşteri sadakatini arttırmak, en iyi pazarlama aracıdır.

Artık günümüzde, telekomünikasyondan finansa, bankadan perakendeye, şirketler hangi müşteriden ne kadar kazandıklarını saptıyor ve o doğrultuda strateji oluşturuyor.

CRM uzmanları, şirketlerin gelirlerinin yüzde 80'lik bölümünün, müşterilerin yüzde 20'si tarafından sağlandığını belirtiyor. Dolayısıyla her şirketin karlı veya katma değerli müşterisi bulunuyor. En yüksek katma değeri sağlayan karlı müşterileri elde tutmak için şirketler spesifik ürün ve hizmetler geliştiriyor.

Müşteri deneyimi, bağlılık yaratmanın en önemli unsurlarından biri. Müşteri sadakati yaratmak için deneyimin nasıl kullanacağı çok önemli. Örneğin, bir kahve zinciri, müşterilerine yıldız biriktirerek hediye kahve kazanma şansı vermektedir. Ayrıca hediye kahve kazanabilmek için son kullanma tarihi koymuştur. Bu uygulama bir çok müşteride olumlu karşılanırken bazı müşterilerde zaman sınırlaması olduğu için olumsuz algılanmıştır.

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 1 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı
WhatsApp