Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir?

Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir

Her ticari işletmenin en önemli stratejisi, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Mevcut müşteriyi korumak ve müşteri sadakati oluşturmak sürdürülebilir büyümenin temel şartıdır. Yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşteriyi elde tutmaktan beş kat daha pahalıdır. Bu yüzden sahip olunan müşterileri elde tutmak için stratejiler geliştirmek çok kritiktir.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMANIN 8 YÖNTEMİ

Güven verin

Tüm ticari girişimler için güven vermek kilit noktadır. Size güven duyan müşteri de memnun müşteridir.

Müşteri hizmetlerinde fark yaratın

Mevcut müşterilerin korunması için sorunlarını dinlemek ve önemsemek, taleplerine çözümler bulmak ve ihtiyaçlarını karşılamak gerekir. Müşteri hizmetleri departmanının müşteri odaklı bir yapıda olması önemlidir. Satışın her aşamasında müşteri ve müşteri adaylarının hızlı erişebildiği, tüm sorunlarına anlık olarak cevap bulabildiği bir yapıya sahip olmak gerekir.

Hızlı destek, samimi bir üslup, içten konuşma sesi ve müşteriye göre uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimlerle müşteri hizmetlerinde fark yaratın.

Her bir müşteriye uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilmek CRM çözümleriyle mümkündür. CRM programları hakkında detaylı bilgi almak için Mysoft CRM ürün sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Canlı sohbet desteği

Müşterilerin pek çoğu satın almak istedikleri ürünle ilgili ön araştırma yapma eğilimindedir. Bu araştırmalar esnasında anlık olarak bilgiye ihtiyaç duyabilirler. Müşterilerin soru ve sorunlarına çözüm bulmak amacıyla 7/24 canlı sohbet desteği verilmesi, müşteri memnuniyetini artıran bir uygulamadır.

Chatbot yöntemi

Son dönemde oldukça yaygın kullanılan chatbot (sohbet robotları) bir takım standart sorulara anlık kurgulanmış cevaplar vermek üzere tasarlanan bir uygulamadır.
Chatbot kurguları, girişimlerin sektörüne ve türüne göre optimize edilebilmektedir. Müşterilere daha fazla bilgi sunabilmek için sohbet robotlarının kullanılması mühimdir. Chatbot metodu, telefonla müşteri desteği verilmesiyle desteklenmelidir.

İletişim formları

En önemli iletişim araçlarından biri de iletişim formlarıdır. Mevcut müşterilerin memnuniyet derecesini maksimize etmenin önemli bir parçası olan iletişim formları, dönüşümleri iyileştirmektedir.

Satış sürecinin her aşamasında olumsuz bir deneyim yaşayan müşterilerin deneyimlerini paylaşabileceği iletişim formları, ilgili tüm süreçlerle optimize edilmelidir. Hatta, iletişim formlarına mümkün olan en kısa zamanda telefonla veya yazılı olarak cevap verilmelidir.

Müşteri soru ve şikayetlerine nasıl cevap verilir konusunda detaylı bilgi için "Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?" yazımızı okuyabilirsiniz.

Sadakat programları

Müşterileri elde tutmanın en etkin yöntemlerinden biri de sadakat programlarıdır. Sadakat programlarında; puanlar, kupanlar, hediye çekleri, hediyeler, promosyonlar, teklifler ya da çeşitli fırsatlar sunulabilir. Tekrar alışveriş yapan müşteriler, tercihleri sebebiyle ödüllendirilir. Sadakat programları sayesinde müşteri kendisini, markanın bir parçası gibi hisseder ve marka elçisi gibi davranmaya başlar.

Müşteri yorumları

Müşteri memnuniyetinin veya memnuniyetsizliğinin göstergesi olan yorumlar özellikle e-Ticaret yapan firmalar için kritiktir.

Alışveriş yapanların büyük çoğunluğunun satın alma kararında müşteri yorumlarının payı büyüktür. Satın aldığı hizmetten ya da üründen memnun olan müşterinin deneyimlerini olumlu bir şekilde paylaşması, diğer müşterilerin satın alma eğilimlerini de pozitif yönde etkilemektedir.

Bu yüzden müşteri hizmetleri birimlerinin pozitif yorum alabilme odaklı çalışmaları gerekmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM programı kullanın

Küresel ekonomide varlık göstermek isteyen şirketler için müşteri ilişkileri son derece önemlidir. Her şirket sahibi müşterilerine ait bilgileri, siparişleri, talepleri, satışları tek bir kanaldan kolayca takip etmek ister. Müşterilerle her an iletişim halinde olmak, müşterilerin isteklerini ve davranışlarını analiz etmek ve müşterinin beklentilerini hızlı bir şekilde karşılamak büyük bir kazanç sağlar. İşletmelerin kendi iş süreçlerine, faaliyet alanlarına uygun bir CRM sistemini kullanmaları son derece önemlidir.

Sonuç olarak; müşteri, bir şirketin can damarıdır. Müşteri memnuniyetini sağlayarak sadık müşterilere dönüştürmek, uzun vadeli başarının anahtarıdır.

mysoft-crm

 

VERBİS Nedir? Ne İşe Yarar? VERBİS'e Nasıl Kayıt Olunur? VERBİS Kimlere Zorunlu?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

VERBİS, veri sorumlularının kişisel veriyi işlemeye başlamadan önce kayıt olmaları gereken sistemidir.

Devamı

Açık Rıza Unsurları Nedir? KVKK Açık Rıza Aranmayan Durumlar Nelerdir?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

Açık rıza, ilgili kişinin verilerinin işlenmesi konusunda hür iradesiyle ve yalnızca o işlemle sınırlı olmak şartıyla..

Devamı

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı
WhatsApp