İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

Bir şirketin başarı seviyesini belirleyen en önemli unsur, insandır.

Başarı ya da başarısızlık, insan gücünü ne şekilde kullandığınızla ilgilidir. İnsanı verimli çalıştırmak ise onu en iyi şekilde motive etmekle mümkündür.

En değerli şey zamandır

Çalışanlar, bir günün en az 8 saatini iş yerinde geçiriyor, yani hayatlarının üçte birini. Yapılan işten zevk almak, çalışanlar arasındaki ilişkiyi ve verimliliği artırıyor.

Çalışan motivasyonunu artırma da en önemli etken "ücret" olarak bilinse de, şirket başarısına doğrudan katkıda bulunanlar için maddiyat tek başına yeterli olmayabilir. Şayet çalışan, yaptığı işten, manen ve sosyal olarak haz almıyorsa, bir zaman sonra ücret zammı veya prim gibi etkenler bu açığı kapatmaya yetmeyecektir.

"İş hayatının en zor yönlerinden biri, ekibinizdeki insanları nasıl motive edeceğinizdir."

Kariyer planlaması

Çalışanın en büyük motivasyon kaynaklarından biri, uzmanlaşmasına katkıda bulunacak, projelerin ve kariyer planlamalarının yapılmasıdır.

Güçlü iletişim

Yöneticilerle çalışanlar arasındaki anlaşmazlığın ya da yanlış anlaşılmaların en büyük nedeni, iletişimsizlik. İşte verimliliğin artması ve beklentilerin tam olarak karşılanması için, isteklerinizi açık ve net bir şekilde ifade edin. Verilen görevin mahiyeti, amacı, finansal hedefler ya da süreçle ilgili tüm detaylar.

Ekip çalışmalarında aktif rol oynayın

Zaman zaman ekip içinde, aktif iş sürecinde yer almak, yöneticinin, ekibin vaktini nelere harcadığını anlamasına, öncelikleri belirlemesine, taktiksel sorular sormasına ve gerektiğinde yeniden yönlendirme yapmasına hatta çalışanların genel performansını ve memnuniyeti değerlendirmesine yardımcı olur. Bu durum büyük şirketlerde içine kapanık, çalışanlar arasındaki iletişimi de güçlendirir.

Olumlu veya olumsuz geribildirimde bulunun

Verdiğiniz bir görevin, yerine getirilmesi veya yanlış getirilmesi gibi durumlarda, mutlaka geribildirimde bulunun. Geribildirimleriniz bir sonraki görev tanımında çalışanın yolunu aydınlatacaktır. Burada önemli nokta ise geribildirimin nasıl verildiğidir. En iyi geribildirim, uygulamaya konabilecek olandır.

Eğitim programlarıyla destek olun

Çalışanların kişisel ve mesleki yeteneklerini geliştirmeleri için eğitim imkanları sunmanız, çalışanların, kendini değerli hissetmesini sağlayacaktır. Aynı zamanda aldıkları eğitimle şirket performansı da artacaktır.

Çalışanlara saygı gösterin

Başarılı bir yöneticinin kilit özelliklerden biri de, ekibindeki çalışanlara, çalışanlarında birbirlerine gösterdiği saygı ve bu saygıyı ne derece yansıttığıdır. Saygı; gerçek değerin ve ilginin göstergesidir.

Çalışanlara zaman ayırın ve sorunlarına çözüm bulun

Çoğu yönetici çalışanlarının sorunlarından bihaberdir. Çalışanlarınızın verimini artırmak istiyorsanız onların, şikayetlerine kulak verin. Sorunlarını dinleyin ve en kısa zamanda çözmeye çalışın. Yöneticinin gözünde değerli olduğunu hisseden çalışanın verimi de da artacaktır.

Takdir edin, ödüllendirin

Takdir etmek ve ödüllendirmek motivasyon sağlamanın bel kemiği sayılabilir. Çalışanlar verilen bir işi başardıysa ya da verilenin de ötesinde bir başarı yakaladıysa, takdir edilmek onların en doğal hakkıdır.

Konforlu çalışma ortamı

Konforlu bir çalışma ortamı motivasyon arttırmada önemli bir etkendir. Günlerinin 3'te birini iş yerinde geçiren çalışanlar için temiz ve ferah çalışma ortamı sağlanmalıdır.

Şirket çalışanlarına sosyal aktiviteler düzenleyin

Sosyal aktiviteler, çalışanların sosyalleşmesini ve birbirleriyle bağlarının güçlenmesini sağlar. Bu sayede iş yerine duydukları aidiyet duygusu güçlenir.

İşi, iş yerinde bırakın

Son olarak da, iş yerinde herkes tek bir amaç doğrultusunda çalışıyor ancak iş hayatının dışında herkesin kendine özel bir hayatı, gayesi, planları ve istekleri var. Bu nedenle işi iş yerinde bırakmak, hem yönetici hem de çalışanlar için, bir sonraki günün performansını arttırmada önemli bir etkendir.

VERBİS Nedir? Ne İşe Yarar? VERBİS'e Nasıl Kayıt Olunur? VERBİS Kimlere Zorunlu?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

VERBİS, veri sorumlularının kişisel veriyi işlemeye başlamadan önce kayıt olmaları gereken sistemidir.

Devamı

Açık Rıza Unsurları Nedir? KVKK Açık Rıza Aranmayan Durumlar Nelerdir?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

Açık rıza, ilgili kişinin verilerinin işlenmesi konusunda hür iradesiyle ve yalnızca o işlemle sınırlı olmak şartıyla..

Devamı

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı
WhatsApp