Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

Hizmet Sağlayıcı kimdir?

Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama cihazı, akıllı ses kaydedici sistem, e-posta, kısa mesaj vs. gibi araçlar kullanılarak elektronik ortamda yapılan ve ticari maksatla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Kısaca, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Hizmet Sağlayıcılar İYS'yi Nasıl Kullanacak?

İYS çağrı merkezi, kısa link ve kısa numara

Hizmet Sağlayıcılar, Yönetmelik gereğince vatandaşlara sunulması zorunlu olan çağrı merkezi, kısa link ve kısa numara hizmetlerini, isterlerse İleti Yönetim Sistemi (İYS) üzerinden alabilirler.

İYS'de her onay için bir bildirim gönderilir

Hizmet Sağlayıcılar, İYS haricinde aldıkları izin ve ret bildirimlerini, web arayüzü ya da teknik entegrasyonla İYS'ne göndermek zorundalar. İYS, kendisine gönderilen izinler için vatandaşlara bildirim gönderecektir. Vatandaşlar isterse bu onay bildirimleri üzerinden çıkış haklarını kullanabilirler.

İYS'de onay almak

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. Böylelikle alınan onaylar İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye ait olur.

İYS'de onay ve ret bildirimleri günlük olarak raporlanır

Alıcıların tüm onay ve ret hareketleri, her bir iletişim kanalı için ayrı ayrı kayıt altında tutulur. İYS'ne iletilen onay ve ret bildirimleri günlük olarak raporlanmaktadır.

Operatörler alıcı onaylarını sorgulayacak

Ticari İleti gönderen operatörler, alıcıların izni olup olmadığını İYS üzerinden sorgulayabilecekler.

1 Ocak 2021 tarihinden sonra Hizmet Sağlayıcılar, İYS üzerinde izni olmayan alıcılara, ticari elektronik ileti gönderemeyecek.

iys-ilk-isortagi2

iys-api

 

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı

e-Defter Verme Süreleri Ertelendi

 8 Temmuz 2021 Perşembe

e-Defter Verme Süreleri 2021. e-Defteri Geç gönderme veya Göndermeme Cezaları

Devamı

Kişisel Verilerin Silinmesi Nedir? Kişisel Veriler Nasıl Anonim Hale Getirilir?

 6 Temmuz 2021 Salı

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hale getirilmesine kişisel verilerin imhası denilmektedir

Devamı
WhatsApp