Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

Hizmet Sağlayıcılar İYS'ni Nasıl Kullanacak?

Hizmet Sağlayıcı kimdir?

Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama cihazı, akıllı ses kaydedici sistem, e-posta, kısa mesaj vs. gibi araçlar kullanılarak elektronik ortamda yapılan ve ticari maksatla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Kısaca, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Hizmet Sağlayıcılar İYS'yi Nasıl Kullanacak?

İYS çağrı merkezi, kısa link ve kısa numara

Hizmet Sağlayıcılar, Yönetmelik gereğince vatandaşlara sunulması zorunlu olan çağrı merkezi, kısa link ve kısa numara hizmetlerini, isterlerse İleti Yönetim Sistemi (İYS) üzerinden alabilirler.

İYS'de her onay için bir bildirim gönderilir

Hizmet Sağlayıcılar, İYS haricinde aldıkları izin ve ret bildirimlerini, web arayüzü ya da teknik entegrasyonla İYS'ne göndermek zorundalar. İYS, kendisine gönderilen izinler için vatandaşlara bildirim gönderecektir. Vatandaşlar isterse bu onay bildirimleri üzerinden çıkış haklarını kullanabilirler.

İYS'de onay almak

Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. Böylelikle alınan onaylar İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye ait olur.

İYS'de onay ve ret bildirimleri günlük olarak raporlanır

Alıcıların tüm onay ve ret hareketleri, her bir iletişim kanalı için ayrı ayrı kayıt altında tutulur. İYS'ne iletilen onay ve ret bildirimleri günlük olarak raporlanmaktadır.

Operatörler alıcı onaylarını sorgulayacak

Ticari İleti gönderen operatörler, alıcıların izni olup olmadığını İYS üzerinden sorgulayabilecekler.

1 Ocak 2021 tarihinden sonra Hizmet Sağlayıcılar, İYS üzerinde izni olmayan alıcılara, ticari elektronik ileti gönderemeyecek.

iys-ilk-isortagi2

iys-api

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp