En Etkili "Müşteri Sadakati" Nasıl Sağlanır?

En Etkili

En Etkili Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Yeni müşteriler kazanmak bir markanın gelişmesinin önemli bir parçası olmakla birlikte, markaların sürdürülebilirliğini sağlayan en önemli etken mevcut müşterilerin elde tutulmasıdır.

Sadık müşteriler, değişen ve gelişen piyasa koşullarını yakından takip etmenizi ve çağın gerisinde kalmamak için gerekli olan tüm veriyi size sağlar. Aynı zamanda zor dönemlerde sadık müşteriler sayesinde ayakta kalırsınız. Sadık müşteriler kazanmanın diğer önemli avantajı ise yeni müşteri kazanmaya göre çok daha düşük maliyetli olmasıdır.

Yapılan bir araştırmaya göre, yeni müşteri kazanmanın maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 7 kat daha maliyetlidir.

MÜŞTERİ SADAKATİ OLUŞTURMANIN İPUÇLARI NEDİR?

Müşteriyle bağınızı koparmayın

Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 70'i alışveriş yaptığı markanın, onların kişisel bilgilerini ve alışveriş geçmişlerini bilmelerini istemektedir. Bu durum CRM Müşteri İlişkileri Yönetim Programlarını son derece önemli kılmaktadır.

CRM müşteri ilişkileri ekibinizin müşterilerinizle irtibata geçmek için gerekli olan tüm veriye sahip olmalarını, müşterilerin beklentilerini anlık olarak izlemelerini sağlar. Ayrıca, 360 derece tasarlanmış bir CRM yazılımı, müşterinin her bir etkileşiminden, optimum sonuçlar çıkarmaya, kişiselleştirilmiş görünümler sunmaya ve fırsatları değerlendirmeye yönlendirir.

Promosyonlar, kampanyalar ve ödül programları

Modern pazarlamada, ödül programları, promosyonlar ve kampanyalar müşteri sadakati oluşturmada çok iyi bir yöntemdir. Yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin %75'i müşteri sadakat programlarından faydalanıyor. Aynı zamanda %70'i müşteriyi ödüllendirmenin çok iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Müşteri sadakati oluşturmada ödül programları, müşteri tabanlı tüm şirketler için oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Müşteri hizmetlerini önemseyin

Müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %95'inin müşteri hizmetlerinin, ürün veya hizmet seçimlerinde önemli bir payı olduğunu ortaya çıkmıştır. CRM sistemleriyle, müşterilerle ilgili geri bildirim almak ve değerlendirmek oldukça pratiktir.

Müşterilerinizden geribildirim alın

Müşterilerinizle daima irtibatta kalın. Sosyal platformlardan, e-posta, sms, telefon, anketler vs. yoluyla geribildirim alın. Müşterilerin yaşadıkları deneyimi değerlendirmelerini isteyin, olumlu olumsuz tüm eleştirileri önemsediğinizi onlara gösterin ve sonuçları mutlaka eyleme dökün. Müşteriyle kurduğunuz her kontak, onları önemsediğinizi, görüşlerine değer verdiğinizi ve kendinizi yenilemeye istekli olduğunuzu gösterir.

Çalışanları sürece dahil edin

Sadık müşteriler oluştururken, çalışanlarınızı sürece mutlaka dahil edin. Ekibin, "sadakat programını" tam olarak nasıl uygulanacağını anlamasını sağlayın. Böylece ekibiniz, hızlı ve ekili karar verme yetkinliği kanarak, sorunları anında çözebilecek. Ayrıca daha nitelikli bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı olacaktır.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

e-Fatura ve e-Arşiv Faturalar, Form Ba ve Form Bs Bildirimlerine Dahil Edilmeyecek!

 25 Ocak 2021 Pazartesi

Yeni Taslak Tebliğ ile Ba ve Bs Bildirim Formları Gib tarafından otomatik olarak oluşturulacak.

Devamı

Limited Şirket Nasıl Kurulur? 2021 Limited Şirket Kuruluş Maliyetleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Türkiye'de en yaygın görülen şirket türüdür ve yaklaşık olarak tüm şirketlerin %82'si Limited şirkettir.

Devamı

2021 Defter Tutma Hadleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Bilanço hesabı esasına göre 2021 yılında uygulanacak defter tutma hadleri Vergi Usul Kanunu Madde 177..

Devamı

e-Ticarette Vergi Muafiyeti Nedir? Şartları Nelerdir?

 19 Ocak 2021 Salı

e-Ticarette vergi muafiyeti, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olacak. Esnaf Vergi Muafiyeti Belgesi Nedir?

Devamı

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı
WhatsApp