En Etkili "Müşteri Sadakati" Nasıl Sağlanır?

En Etkili Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Yeni müşteriler kazanmak bir markanın gelişmesinin önemli bir parçası olmakla birlikte, markaların sürdürülebilirliğini sağlayan en önemli etken mevcut müşterilerin elde tutulmasıdır.

Sadık müşteriler, değişen ve gelişen piyasa koşullarını yakından takip etmenizi ve çağın gerisinde kalmamak için gerekli olan tüm veriyi size sağlar. Aynı zamanda zor dönemlerde sadık müşteriler sayesinde ayakta kalırsınız. Sadık müşteriler kazanmanın diğer önemli avantajı ise yeni müşteri kazanmaya göre çok daha düşük maliyetli olmasıdır.

Yapılan bir araştırmaya göre, yeni müşteri kazanmanın maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 7 kat daha maliyetlidir.

MÜŞTERİ SADAKATİ OLUŞTURMANIN İPUÇLARI NEDİR?

Müşteriyle bağınızı koparmayın

Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 70'i alışveriş yaptığı markanın, onların kişisel bilgilerini ve alışveriş geçmişlerini bilmelerini istemektedir. Bu durum CRM Müşteri İlişkileri Yönetim Programlarını son derece önemli kılmaktadır.

CRM müşteri ilişkileri ekibinizin müşterilerinizle irtibata geçmek için gerekli olan tüm veriye sahip olmalarını, müşterilerin beklentilerini anlık olarak izlemelerini sağlar. Ayrıca, 360 derece tasarlanmış bir CRM yazılımı, müşterinin her bir etkileşiminden, optimum sonuçlar çıkarmaya, kişiselleştirilmiş görünümler sunmaya ve fırsatları değerlendirmeye yönlendirir.

Promosyonlar, kampanyalar ve ödül programları

Modern pazarlamada, ödül programları, promosyonlar ve kampanyalar müşteri sadakati oluşturmada çok iyi bir yöntemdir. Yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin %75'i müşteri sadakat programlarından faydalanıyor. Aynı zamanda %70'i müşteriyi ödüllendirmenin çok iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Müşteri sadakati oluşturmada ödül programları, müşteri tabanlı tüm şirketler için oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Müşteri hizmetlerini önemseyin

Müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %95'inin müşteri hizmetlerinin, ürün veya hizmet seçimlerinde önemli bir payı olduğunu ortaya çıkmıştır. CRM sistemleriyle, müşterilerle ilgili geri bildirim almak ve değerlendirmek oldukça pratiktir.

Müşterilerinizden geribildirim alın

Müşterilerinizle daima irtibatta kalın. Sosyal platformlardan, e-posta, sms, telefon, anketler vs. yoluyla geribildirim alın. Müşterilerin yaşadıkları deneyimi değerlendirmelerini isteyin, olumlu olumsuz tüm eleştirileri önemsediğinizi onlara gösterin ve sonuçları mutlaka eyleme dökün. Müşteriyle kurduğunuz her kontak, onları önemsediğinizi, görüşlerine değer verdiğinizi ve kendinizi yenilemeye istekli olduğunuzu gösterir.

Çalışanları sürece dahil edin

Sadık müşteriler oluştururken, çalışanlarınızı sürece mutlaka dahil edin. Ekibin, "sadakat programını" tam olarak nasıl uygulanacağını anlamasını sağlayın. Böylece ekibiniz, hızlı ve ekili karar verme yetkinliği kanarak, sorunları anında çözebilecek. Ayrıca daha nitelikli bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı olacaktır.

mysoft-crm

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp