En Etkili "Müşteri Sadakati" Nasıl Sağlanır?

En Etkili Müşteri Sadakati Nasıl Sağlanır?

Yeni müşteriler kazanmak bir markanın gelişmesinin önemli bir parçası olmakla birlikte, markaların sürdürülebilirliğini sağlayan en önemli etken mevcut müşterilerin elde tutulmasıdır.

Sadık müşteriler, değişen ve gelişen piyasa koşullarını yakından takip etmenizi ve çağın gerisinde kalmamak için gerekli olan tüm veriyi size sağlar. Aynı zamanda zor dönemlerde sadık müşteriler sayesinde ayakta kalırsınız. Sadık müşteriler kazanmanın diğer önemli avantajı ise yeni müşteri kazanmaya göre çok daha düşük maliyetli olmasıdır.

Yapılan bir araştırmaya göre, yeni müşteri kazanmanın maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 7 kat daha maliyetlidir.

MÜŞTERİ SADAKATİ OLUŞTURMANIN İPUÇLARI NEDİR?

Müşteriyle bağınızı koparmayın

Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 70'i alışveriş yaptığı markanın, onların kişisel bilgilerini ve alışveriş geçmişlerini bilmelerini istemektedir. Bu durum CRM Müşteri İlişkileri Yönetim Programlarını son derece önemli kılmaktadır.

CRM müşteri ilişkileri ekibinizin müşterilerinizle irtibata geçmek için gerekli olan tüm veriye sahip olmalarını, müşterilerin beklentilerini anlık olarak izlemelerini sağlar. Ayrıca, 360 derece tasarlanmış bir CRM yazılımı, müşterinin her bir etkileşiminden, optimum sonuçlar çıkarmaya, kişiselleştirilmiş görünümler sunmaya ve fırsatları değerlendirmeye yönlendirir.

Promosyonlar, kampanyalar ve ödül programları

Modern pazarlamada, ödül programları, promosyonlar ve kampanyalar müşteri sadakati oluşturmada çok iyi bir yöntemdir. Yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin %75'i müşteri sadakat programlarından faydalanıyor. Aynı zamanda %70'i müşteriyi ödüllendirmenin çok iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Müşteri sadakati oluşturmada ödül programları, müşteri tabanlı tüm şirketler için oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Müşteri hizmetlerini önemseyin

Müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %95'inin müşteri hizmetlerinin, ürün veya hizmet seçimlerinde önemli bir payı olduğunu ortaya çıkmıştır. CRM sistemleriyle, müşterilerle ilgili geri bildirim almak ve değerlendirmek oldukça pratiktir.

Müşterilerinizden geribildirim alın

Müşterilerinizle daima irtibatta kalın. Sosyal platformlardan, e-posta, sms, telefon, anketler vs. yoluyla geribildirim alın. Müşterilerin yaşadıkları deneyimi değerlendirmelerini isteyin, olumlu olumsuz tüm eleştirileri önemsediğinizi onlara gösterin ve sonuçları mutlaka eyleme dökün. Müşteriyle kurduğunuz her kontak, onları önemsediğinizi, görüşlerine değer verdiğinizi ve kendinizi yenilemeye istekli olduğunuzu gösterir.

Çalışanları sürece dahil edin

Sadık müşteriler oluştururken, çalışanlarınızı sürece mutlaka dahil edin. Ekibin, "sadakat programını" tam olarak nasıl uygulanacağını anlamasını sağlayın. Böylece ekibiniz, hızlı ve ekili karar verme yetkinliği kanarak, sorunları anında çözebilecek. Ayrıca daha nitelikli bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı olacaktır.

mysoft-crm

 

VERBİS Nedir? Ne İşe Yarar? VERBİS'e Nasıl Kayıt Olunur? VERBİS Kimlere Zorunlu?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

VERBİS, veri sorumlularının kişisel veriyi işlemeye başlamadan önce kayıt olmaları gereken sistemidir.

Devamı

Açık Rıza Unsurları Nedir? KVKK Açık Rıza Aranmayan Durumlar Nelerdir?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

Açık rıza, ilgili kişinin verilerinin işlenmesi konusunda hür iradesiyle ve yalnızca o işlemle sınırlı olmak şartıyla..

Devamı

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı
WhatsApp