e-İhracat Nedir? e-İhracat Nasıl Yapılır?

e-İhracat Nedir? e-İhracat Nasıl Yapılır?

e-İhracat Nedir?

Son yılların en trend ticareti haline gelen e-İhracat, online kanallarla yurt dışından verilen siparişleri, mikro ihracat kaideleri kapsamında alıcıya teslim etmektir. Başka bir ifadeyle e-İhracat, uluslararası piyasaya girmenin çevrimiçi yoludur. Sınır ötesi e-Ticarette denilmektedir. e-İhracat, geleneksel ihracata nazaran pek çok avantaj sağlamaktadır.

e-İhracat hedef pazarın tespit edilmesi, lojistik altyapının oluşturulması, internet sitesinin kurulması, vergilendirme mevzuatları ve ödeme yöntemlerinin seçilmesi gibi pek çok unsuru barındıran bir süreçtir.

Mikro ihracat nedir?

Türkiye'den yurt dışına yapılan, ağırlığı 300 kg'ın altında ve KDV hariç fatura tutarı 15.000 Euro'dan az olan ihracata mikro ihracat denir. Mikro ihracat, Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) ile yurtdışı edilen bedelli ihracatlardır. Mikro ihracatta gümrük müşavirine ihtiyaç duyulmaz ve daha az bürokrasi söz konusudur.

e-İhracata başlamadan önce bilinmesi gerekenler nelerdir?

  • Kanuni sorumluluklarınız nedir?
  • Hedef piyasanın zaman dilimi nedir?
  • Resmi tatil günleri hangileridir?
  • Tatiller, satışı hangi yönde etkilemektedir?
  • Stok ve lojistik maliyetleri nedir?
  • İthalat vergisi ve iade koşulları nedir?
  • Hedef pazardaki satış vergisi nedir?

e-İhracat nasıl yapılır?

e-İhracat, Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB) kapsamında mikro ihracat kurallarına göre yapılmaktadır.

  • Öncelikle iyi bir pazar araştırması yapılmalı. Ürünün pazar payı, fiyatlandırma vs. konularında gerçekçi veriler elde edilmelidir. Pazar araştırması yapabilmek için online arama motorlarının global piyasadaki alışveriş ve harita uygulamaları aydınlatıcı olacaktır.
  • Ürün teslimatıyla ilgili lojistiğin kusursuz bir şekilde sağlanması, tüketicinin alışveriş yapma sürecinde etkili bir güçtür. Dolayısıyla tercih edilecek nakliye kanalının yerel piyasada ne kadar rekabetçi bir yapıda olduğu doğru bir şekilde değerlendirilmelidir.
  • Siparişlerin sevk edilmesinden önce stok yönetimi büyük bir mevduat gerektirir. Bu nedenle işin başında nakliye maliyetleri düşürülerek fiyat rekabeti sağlanmalıdır.
  • Ödeme yöntemi belirlerken ödeme hizmet sağlayıcıların hangi para birimlerini kabul ettiğini, hangi durumlarda ilave maliyetler çıkardıklarını öğrenmek gerekmektedir. Hatta global pazarda kullanılan güncel ödeme yöntemlerini tespit ederek, kendi sisteminize entegre edip edilemeyeceğini bilmenizde fayda var.
  • Ödeme yöntemlerine karar verirken, hedef kitlenin en çok tercih ettiği ödeme yöntemlerinin tercih edilmesi önemlidir.
  • e-İhracat gerçekleştirilen bölgede, arama motorlarında en çok aranan kelime guruplarını bilmek ve bu kelimeleri e-İhracat platformuna uyarlamakta yarar sağlar.
  • e-İhracatta satışları artırabilmek için dijital reklam yöntemlerini kullanmak önemlidir.
  • e-İhracatta müşteri hizmetleri sektöre göre değişkenlik gösterse de özellikle başlangıç aşamasında uygun maliyetli bir çözüm olarak web sitesine canlı destek işlevselliği uygulanmasında yarar var. Müşteri hizmetlerinin dezavantajlı tarafı ise ülkeler arası zaman dilimlerinin farklı olmasıdır.

e-İhracat yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

  • e-İhracatın devamlılığı için yerel ticaret kurallarını ayrıntılarıyla öğrenmek ve uygulamak mühimdir.
  • Yerel vergilendirme ve e-Ticaret mevzuatlarına hakim olmak gerekmektedir. Örneğin müşteri ilave vergilerle karşılaştığı zaman sukutu hayale uğrayabilir. Bu yüzden yerel vergilendirme mevzuatına hakim olmak çok önemlidir.
  • Tutarlı lojistik sistemler tercih edilmelidir.
  • Olası dolandırıcılık yöntemlerine karşı yerel müşteri davranışları konusunda deneyimli ödeme yöntemleri tercih edilmelidir.
  • Global piyasada e-Ticaret yapan işletmeler, operasyonel süreçlerini yerel ögeler haricinde başka kanallarla yürüttükleri zaman hükümet müdahaleleri ile karşı karşıya kalabilmektedirler.
  • Hedef pazarın hassasiyetleri ve medeniyeti göz önünde bulundurulmalıdır.
  • Son olarak da ulusal bayramlar, resmi tatiller e-İhracat için önemlidir. Hedef pazara uygun kampanyalar düzenlenmelidir.

e-İhracat faturası nedir?

Gümrük çıkış beyannamesi ekinde yer alan mal ihracı faturalarının elektronik ortamda e-fatura olarak düzenlenmesidir.

e-İhracat faturası nedir? e-İhracat faturası nasıl kesilir? konularında ayrıntılı bilgi almak için "İhracat'ta e-Fatura Nasıl Düzenlenir?" ve "İhracat e-Fatura Uygulamasında Sıkça Sorulan Sorular" yazılarımızı okuyabilirsiniz.

e-İhracatın avantajları nelerdir?

  • Geleneksel ihracata oranla yatırım maliyetleri daha uygundur.
  • Daha az emek gerektirir.
  • e-İhracat, ürün ve hizmetleri lokasyona göre özelleştirme imkanı sağlar.
  • Mikro ihracat olması nedeniyle ürünler için sertifika ya da uyumluluk belgesi almak gerekmez.
  • Riski minimumdur.
  • Banka teminatına gerek yoktur, online ödeme kuruluşları ile anlaşma yapılabilir.
  • Devlet teşvikleri ve desteklerinden faydalanma imkanı sağlar.

e-İhracatta devlet teşvikleri konusunda detaylı bilgi almak için "e-İhracat Teşvikleri Nelerdir?" yazımızı okuyabilirsiniz.

Türkiye'den en çok e-İhracat yapılan ülkeler hangileridir?

  • ABD
  • Almanya
  • Suudi Arabistan
  • Fransa
  • Birleşik Krallık
  • İtalya
  • Hollanda
  • Ürdün
  • Birleşik Arap Emirlikleri
  • İspanya

En çok satışı yapılan e-İhracat ürünleri nedir?

  • Giyim eşyası
  • Aksesuar
  • Mücevher
  • Ayakkabı
  • Halı
  • Bitkisel ürünler
  • Yedek parça

e-İhracat platformları nelerdir?

Sınır ötesi pazaryerlerinde satış yapmak için en çok kullanılan platformlar aşağıdaki gibidir:

  • Amazon
  • e-Bay
  • Alibaba
  • Aliexpress

e-İhracat kargo firmaları hangileridir?

  • PTT kargo
  • Yurtiçi kargo
  • Aras Kargo
  • Express kargo
  • MNG kargo
  • DHL
  • FedEx
  • TNT

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

VERBİS Nedir? Ne İşe Yarar? VERBİS'e Nasıl Kayıt Olunur? VERBİS Kimlere Zorunlu?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

VERBİS, veri sorumlularının kişisel veriyi işlemeye başlamadan önce kayıt olmaları gereken sistemidir.

Devamı

Açık Rıza Unsurları Nedir? KVKK Açık Rıza Aranmayan Durumlar Nelerdir?

 31 Temmuz 2021 Cumartesi

Açık rıza, ilgili kişinin verilerinin işlenmesi konusunda hür iradesiyle ve yalnızca o işlemle sınırlı olmak şartıyla..

Devamı

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı
WhatsApp