Üretken olmak her zaman meşgul olmak ve işleri bitirmek anlamına gelmez. Aynı şekilde, sürekli harekete geçmek ve duraklamalara izin vermemek de üretken olmanın en iyi yolu değildir.
Ne yazık ki, bu yanlış anlama genellikle küçük işletme sahipleri üzerinde ters etki yaratmaktadır. Daha fazla iş yapmak yerine daha az iş yaparlar. Net bir zihinle hareket etmek yerine, bir kaos ortamından hareket ederler. Daha verimli çalışmak yerine, görevlerin tamamlanması daha uzun sürer ve sıklıkla yeniden yapılması gerekir.
Aslında, harekete geçmeden önce projelerinizi planlamak için ne kadar zaman ve çaba harcarsanız, projenizi o kadar hızlı, etkili ve başarılı bir şekilde yürüteceksiniz. İyi düşünülmüş bir planınız olduğunda eyleme geçerken her kararı sorgulamak için zaman harcamanıza gerek yoktur. Bunun yerine, başlamadan önce tüm büyük resmi düşündüğünüzü ve doğru eylemleri yaptığınızı bilerek güvenle ilerleyebilirsiniz.
Hepimiz biliyoruz ki, anahtar teslimi işler %40 kadar verimsizlik olabiliyor. Bilinmezler proje üzerinde çalışırken ortaya çıkabiliyor ve bu projenizi tamamlamanızın daha uzun süreceği anlamına geliyor.
Bunun yerine, tüm planlamaları önceden yapıp daha sonra yürütmeyi gerçekleştirebiliyorsanız, daha hızlı bir şekilde daha fazlasını yaparsınız. Belki yüzde 40 daha hızlı!
İşletme verimlilik planlaması için genel olarak gözden kaçan alan takviminizdir.
Günlük işlerinizi günlük olarak yerine getirebileceğiniz stratejik bir planınız olduğunda günlük projelerinizde çok daha üretken olabilirsiniz.
İş planınızı tekrar gözden geçirerek başlayın. Bir yıl boyunca hedefler belirleyin ve işiniz için üç yıl hedefler belirleyin. Artık takviminizin uyduğu daha büyük bir içeriğiniz var. Bu şekilde, takviminizde her gün uzun vadeli hedeflerinize uygun olduğunu görebilirsiniz.
Yıllık hedeflerinizi belirledikten sonra, gelecek yılı üç aylık parçalara ayırın ve her çeyrek için ulaşılması gereken öncelikleri belirleyin. Rota boyunca yıllık hedeflerinize kilometre taşları olarak hizmet verecek ölçülebilir hedefler belirleyin. Büyük resim yerinde olduğunda, günlük görev listenizi güvenle ele alabilirsiniz.
Ne zaman başlamak istiyorsunuz ve haftanın her günü ne zaman iş sonu yapmak istiyorsunuz? Bir işletme sahibi olarak, kendi saatlerinizin uygulayıcısı olmanız gerekir, bu nedenle çalışma saatlerinizi net ilan edin.
İşinizde her hafta hangi görevleri yerine getirmeniz gerektiğine ve bunları ne zaman yapacağınıza karar verin.
Müşteri randevuları belirli günlerde bir öbek içinde yapılmalıdır. Yazma ve yaratıcı görevler başka bir grupta gruplandırılmalıdır.
İşinizde her hafta veya ayda yapılması gereken işleri yapmak istediğiniz günleri ve saatleri işaretleyin.
İdeal olarak, işinizde sürekli tekrarlanan her şey için sistemler kurun. Bu, tüm adımların her seferinde aynı şekilde yapılmasını sağlar; Bu büyük bir zaman tasarrufudur!
Yeni bir müşteriyle ilgilenmek, sosyal medyanızı yönetmek veya müşteri hizmetlerini ele almak, sistemlere sahip olmak, her şeyin tutarlı, güvenilir, etkili ve verimli bir şekilde yapılmasını sağlar. Bu, zamanın 1, 2, 3,... adımlarının tam olarak ne olduğunu bildiğiniz anlamına gelir.
İşletmenizde verimliliği arttırmanın en önemli araçlarında birisi CRM programları dır. CRM pazarlamadan satış yönetimin ve müşteri hizmetlerine kadar bir işletmenin tüm süreçlerinin sistematik bir düzen içerisinde yürütmesini sağlar. Bu nedenle mutlaka işletmeler bir CRM çözümünü kullanmalıdır.
Mysoft olarak uçtan uca tüm süreçlerinizi yönteceğiniz Mysoft CRM ürünümüzü sizlerin hizmetine sunduk. Her daim arayın ücretsiz demo kullanımı açalım. İnceleyin.