Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?

Başarılı müşteri hizmetleri sunmak, firmaları rakiplerinden ayıran en önemli konuların başında gelir.

"Tüketicilerin sorunlarıyla ilgilenmek, en güçlü pazarlama stratejisidir."

Doğru planlanmış bir müşteri hizmeti, pazarlama stratejilerinin sonuçlarını direkt etkilemektedir.

Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırıyor

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre; firmalar satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24'ünü elde ediyor.

Müşteri sadakati kazanmak için satış sonrası hizmet kalitenizi yükseltin

Müşteri kaybetmemek ve sadakati arttırmanın en etkili yollarından birisi satış sonrası hizmetlerin kalitesidir.

Müşteri herhangi bir problemle karşılaştığı zaman, hızlı ve çevik bir hizmet bekler. Bu süreçte müşteri hizmetlerinin göstereceği performans en sinirli müşteriyi dahi sadık bir elçiye dönüştürebilir. Müşteriye, doğru yaklaşımla, kalıcı çözüm sunabilmek ve mükemmel hizmet bakışıyla beklentisinin de ötesinde bir deneyim yaşatmak, müşteri sadakatini artırmanın önemli bir yoludur.

BAŞARILI MÜŞTERİ HİZMETLERİ YÖNETİMİ İÇİN GEREKENLER?

İyi eğitimli uzman bir ekip

Başarılı müşteri hizmetleri, profesyonel bir ekiple mümkündür. İyi eğitim almış ve alanında iyi yeteneklerle çalışmak başarılı müşteri hizmetleri için büyük önem taşır.

Kolay ulaşılabilir olun

Müşteri destek hatları 7/24 hizmet vermelidir. Zaman kısıtlaması olmadan istediği zamanda ve istediği mecradan beklediği desteği alabilmek, müşteri için oldukça önemlidir. Tüm iletişim kanallarında ulaşılabilir olmalısınız.

Zamanında ve hızlı cevap verin

Müşterilerin istek ve şikayetlerine 24 saat içinde geri bildirim yapmayı kural haline getirin.

Pozitif bir dil kullanın

Satış sonrası müşteri hizmetlerinin önemli bir kısmı iletişimdir. Müşteri ile iletişimde nazik, saygılı ve doğru ses tonu ile konuşmak oldukça önemlidir.

Her müşterinin eğitim ve kültür seviyesinin birbirinden farklı olduğu düşünülürse, müşterinizin talebini ya da şikayetini doğru tespit edebilmek için pozitif bir dil kullanmak, satış sonrası hizmetin en önemli kuralıdır.

Otomatikleşen yanıtlardan kurtulun

Otomatik hale gelen telefon görüşmeleri ve mail cevapları yerin insani özelliklerinizi ortaya koyarak iletişim kurun.

"Yapılan araştırmalara göre; kötü müşteri hizmeti yaşayan kişilerin %91'inin, bir daha o şirketten alışveriş yapmadıkları ortaya çıktı."

Müşterilerle tartışmayın

Haklı olsanız dahi müşterilerle asla tartışmayın. Sakin ve yatıştırıcı sözcükler kullanarak muhtemel çözüm önerilerini anlatın. Zira tartıştığınız müşteriyi sonsuza kadar kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek.

Müşteriye güven verin

Güven bütün ilişkilerin temelidir. Müşterilerinizin taleplerini itina ile dinleyin. Sorunlarına çözüm bulacağınıza dair size güven duymalarını sağlayın. Müşterinize güvende ve doğru adreste olduğunu hissettirmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri yöntemidir.

Özür dileyerek çözüm bulun

Size iletilen bir sorunun çözümünü ertelemeyin. Başarılı bir müşteri hizmeti için özür dileyerek hızlı ve etkin bir şekilde çözüm üretin.

mysoft-crm

 

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı

e-Defter Verme Süreleri Ertelendi

 8 Temmuz 2021 Perşembe

e-Defter Verme Süreleri 2021. e-Defteri Geç gönderme veya Göndermeme Cezaları

Devamı

Kişisel Verilerin Silinmesi Nedir? Kişisel Veriler Nasıl Anonim Hale Getirilir?

 6 Temmuz 2021 Salı

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hale getirilmesine kişisel verilerin imhası denilmektedir

Devamı
WhatsApp