Perakende Sektörünün vazgeçilmezi "CRM"

Günümüz ekonomisinde, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de CRM olmazsa olmazlardan biri.

Perakende sektöründe, CRM sayesinde; bir ürün ya da hizmeti, hedef kitleye, doğru fiyatla, doğru zamanda ve doğru kanal ile ulaştırarak, uzun vadede, karlı ve sadık müşteriler kazanabilirsiniz.

Aynı zamanda, satış, pazarlama, ve servis hizmetlerini de en verimli şekilde yöneterek, şirketi müşteri odaklı bir yapıya kavuşturabilirsiniz.

Perakende sektörünün yapısı gereği Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) hayati önem taşır. Başarılı bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini geliştirebilir, memnuniyeti artırabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Aynı zamanda şirketinizin pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz.

CRM sayesinde, müşteri tercihleri ve kişisel bilgiler dahil olmak üzere, her müşteri hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, her müşteri grubuna özel kampanyalar yaparak satışlarınızı ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Özelleştirilmiş ve katma değer yaratan kampanyalarla satışlarınızı en üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Genele yapılan teklifler yerine; kişiye özel, müşterinin beklentisine ve tercihine hizmet eden, teklif ve kampanyaları müşteriye sunabilirsiniz. Bununla birlikte, çatı kampanyalarınızı, müşterinin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.

Hedef kitleye en verimli ve doğru kanal ile ulaşabilmek için tüm bu süreçlerde CRM ve dijital pazarlama ekiplerinin entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir.

CRM yenilikçilik ve rekabet gücü sağlıyor.

İnternetin ve sosyal medyanın hızla yaygınlaşması, müşteri ilişkilerindeki veriye başka bir boyut kattı. Veri bütünlüğünü sağlamak için; müşteriyle yapılan görüşmelerdeki, çağrılardaki ve hatta sosyal medya üzerindeki tüm etkileşimleri kayıt altına almak önem taşıyor.

İnsanların satın alımlarını arttırmak, başka bir deyişle firmaların kazancını arttırmak için sosyal medya ile entegre bir CRM kullanmak perakende sektörü için kaçınılmaz bir gerçek.

Örneğin; bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve bazı ürünlere baktığını raporlayarak, bu ürünlerle ilgili kampanyalarda sms veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapabilir ve müşteriyi ürünü almaya teşvik edebilirsiniz.

CRM sayesinde, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltabilir, ilgi çekici promosyonları artırabilirsiniz.

CRM yazılımları, müşteri satın alımlarını ve müşteri servis aramalarını kayıt altına alarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize de imkan tanır.

CRM'in sağladığı avantajlardan belki de en önemlisi "Müşteri Sadakati"

Yeni müşteri kazanmanın maliyeti ile kıyaslandığında, sadık ve düzenli müşteriler yaratmanın çok daha etkili ve kolay olduğu bilinen bir gerçek. Gecikmeyen siparişler, düzenli tahsilat, eksiksiz ve doğru sipariş alımı ve ürün teslimi gibi bir çok destek sayesinde, müşteri sadakati ve markalar arası geçişi önlemek kolaylaşıyor.

CRM yazılımlarında bulunan müşteri sadakat programları ile mevcut müşterilerinizle bağlılığı güçlendirmek için; indirim çekleri, hediye çekleri, puanlar veya bonuslar verebilirsiniz. Bu tür programlar, hem satış yapmayı hem de müşteri sadakatini artırır.

mysoft-crm

 

Perakende sektöründe doğru CRM yazılımı nasıl seçilir?

Perakende sektöründe doğru CRM yazılımını seçmek ve ihtiyacınız olan özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, öncelikle CRM'in nasıl çalıştığını ve perakende işlemleriniz üzerindeki etkilerini öğrenin.

  • Pazarlama stratejisi ve hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin
  • Özelleştirilebilir bir CRM yazılımı tercih edin
  • Raporlama özelliklerini inceleyin
  • Mobil uyumluluk şart
  • CRM programınızın diğer sistemlerle uyumlu olmasına dikkat edin
  • Farklı CRM yazılımlarının sunduğu özellikler hakkında bilgi sahibi olun

Rekabetin yoğun olduğu perakende sektöründe kalıcı olmayı hedefleyen firmaların rekabet avantajı sağlamaya yönelik rehberleri CRM olacaktır. CRM uygulamak firmalara çok ciddi fırsatlar sunacaktır.

Özetle; CRM sayesinde, işletmenizi güçlendirir, müşterilerinize daha hızlı ve etkili bir hizmet sunarsınız. 

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 22 Nisan 2021 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

Kurumlar Vergisi Oranı 2021 Yılı İçin %25, 2022 Yılı İçin %23 Oldu!

 22 Nisan 2021 Perşembe

15/4/2021 Tarihli kanun uyarınca Kurumlar Vergisi Oranı 2021 yılı için %25, 2022 yılı için ise %23 olarak uygulanacak.

Devamı

Finansman Gider Kısıtlaması Nedir? Finansman Gider Kısıtlaması Nasıl Hesaplanır?

 22 Nisan 2021 Perşembe

Finansman gider kısıtlaması 1 Ocak 2021'den itibaren başlayan vergilendirme dönemi kazançlarına uygulanacak.

Devamı

SGK Teşvikleri 2021

 22 Nisan 2021 Perşembe

Uygulaması devam eden toplam 21 prim teşvik, destek ve indirim uygulaması bulunmaktadır.

Devamı

e-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Yapılır? e-Ticarette CRM Neden Önemlidir?

 22 Nisan 2021 Perşembe

CRM programları, müşterilerle e-Ticaret firması arasında köprü görevi görmektedir.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı
WhatsApp