İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

İYS Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Bilindiği üzere, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında Hizmet Sağlayıcıların İYS'ye kaydolmaları ve ticari elektronik ileti onaylarını sisteme aktarmaları gereken son tarih 1 Aralık 2020 olarak belirlenmişti. Ancak tüm dünyayı etkileyen yeni tip Koronavirüs (COVID-19) salgınının günlük hayattaki olumsuz etkileri devam etmekte ve iş süreçlerinde bazı aksamalar yaşanmasına neden olmaktadır. Bu kapsamda Hizmet Sağlayıcıların İYS'ye kaydolma ve onay yükleme tarihi ertelenmiştir.

Buna göre;

150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı olan hizmet sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Aralık 2020 tarihine; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Şubat 2021 tarihine,
150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı olan Hizmet Sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Mayıs 2021 tarihine; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Temmuz 2021 tarihine ertelendi. Hizmet sağlayıcılar ilgili tarihlere kadar İYS başvurularını tamamlayıp ellerinde olan ticari ileti izn verilerin İYS sistemine yüklemek zorundadır.

İYS başvurusu nasıl yapılır?

  • İYS'ye başvuru online olarak e-devlet yada www.iys.org.tr üzerinden şirket imza yetkilisinin elektronik imzası ile yapılabilmektedir. Online başvuru ancak MERSİS sistemine kaydı olan işletmeler için yapılabilmektedir. Eğer şirket merkezi yurt dışında olup MERSİS kaydı olmayan şirketler manuel başvuru yöntemini kullanabilirler.  Ayrıca Türkiye de MERSİS kaydı olan işletmeler de manuel kayıt yapabilmektedir. Fakat manuel kayıt süreci zaman olarak daha uzun bir zmaan almaktadır.
  • İleti Yönetim Sistemi (iys.org.tr) internet sitesinde bulunan başvuru formunu doldurarak, gerekli bilgi ve belgeleri İleti Yönetim Sistemi A.Ş.'nin adresine posta yoluyla göndermeniz gerekmektedir. Başvuru esnasında beyan ettiğiniz bilgi ve belgeler kontrol edilerek, doğrulandıktan sonra hesabınız kullanıma açılmaktadır.

İleti Yönetim Sistemi (İYS)'ne başvuru yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili "İYS BAŞVURU NASIL YAPILIR? SON BAŞVURU TARİHİ" yazımızı okuyabilirsiniz.

İYS başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

  • Hizmet Sağlayıcı'nın MERSİS numarası ve ticari elektronik ileti gönderimi yaptığı markaların tescil belgeleri (Ayrıca e-imzalı İleti Yönetim Sistemi Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi)
  • İmza yetkilisinin T.C. kimlik numarası, cep telefonu numarası, kurumsal e-posta adresi
  • Müştereken temsile yetki durumunda en az bir yetkilinin daha (ilk yetkili tarafından imzalanmış dokümanı) imzalaması gerekmektedir
  • Marka bazında mevcut onaylı kayıtlı elektronik iletişim adresi sayıları da talep edilmektedir.

 

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 22 Nisan 2021 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

Kurumlar Vergisi Oranı 2021 Yılı İçin %25, 2022 Yılı İçin %23 Oldu!

 22 Nisan 2021 Perşembe

15/4/2021 Tarihli kanun uyarınca Kurumlar Vergisi Oranı 2021 yılı için %25, 2022 yılı için ise %23 olarak uygulanacak.

Devamı

Finansman Gider Kısıtlaması Nedir? Finansman Gider Kısıtlaması Nasıl Hesaplanır?

 22 Nisan 2021 Perşembe

Finansman gider kısıtlaması 1 Ocak 2021'den itibaren başlayan vergilendirme dönemi kazançlarına uygulanacak.

Devamı

SGK Teşvikleri 2021

 22 Nisan 2021 Perşembe

Uygulaması devam eden toplam 21 prim teşvik, destek ve indirim uygulaması bulunmaktadır.

Devamı

e-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Yapılır? e-Ticarette CRM Neden Önemlidir?

 22 Nisan 2021 Perşembe

CRM programları, müşterilerle e-Ticaret firması arasında köprü görevi görmektedir.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı
WhatsApp