En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Günümüzde hangi sektörde olursanız olun, bir işletme için başarıya giden yol dijital pazarlamadan geçiyor.

2 milyara yakın internet sitesi ve arama motorlarındaki indeksli sayfa sayısı 130 trilyonu çoktan geçmiş durumda. Web siteleri, ziyaretçi sayılarını artırmak ve sitelerini arama motorlarında üst sıralara çıkarabilmek için adeta kıran kırana savaşıyor. 2020 yılında, dijital pazarlama da rekabet düzeyi çok yüksek bir ortam olacak gibi görünüyor.

Analitik ve dijital pazarlama yazılımı gibi uygulamaların gelişmesiyle, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini anlamak artık çok daha kolay. Dijital pazarlama yöntemlerini, doğru şekilde kullanarak, mevcut ve potansiyel müşteriyi sınıflandırabilir, doğru müşteriye odaklanarak satışlarını artırabilirsiniz.

Dijital pazarlama; dijital teknolojileri kullanarak ürün veya hizmetlerin pazarlanmasıdır. Sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar, internet siteleri ve arama motorları gibi dijital platformlarda yapılan iletişim ve reklam çalışmalarıdır. Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve mobil pazarlama gibi bir dizi pazarlama faaliyetini kapsar. 

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ

1. Kaliteli ve orijinal içerikler

Dijital pazarlamada birinci kural, kaliteli ve orjinal içerikler üretebilen tam donanımlı bir web sitesi. Yazılı veya görsel içeriklerin ilgi çekici olması ve merak uyandırması gerekir. İnternet siteniz ve sosyal medya platformlarınız için şayet benzersiz içerikler oluşturamıyorsanız, içerik oluşturacak profesyonel bir ekiple çalışmalısınız. Günümüzde güçlü bir içerik pazarlama planına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

2. İlgili sosyal medya ağlarında online olmak

İkinci kural çevirimiçi görünür olabilmek. Günümüz rekabet ortamında öne çıkmanın temel şartlarından biridir. Bu sebeple, sosyal medya ağlarında online varlığınızı oluşturmalısınız. Çok sayıda sosyal ağ bulunuyor. Yapmanız gereken hedef kitlenizin en çok hangi mecrayı kullandığını belirleyerek, çevrimiçi mevcudiyetinizi orada oluşturmalısınız.

Sosyal medyada, her kitleyi ayrıştırmak ve onlara hayata bakış açıları ile tam olarak örtüşecek, beklentilerini karşılayacak orjinal mesajlar sunmak çok etkili bir yöntemdir.

3. Mobil uyumlu web sitesi ve içerik

Dijital pazarlamada, fark yaratmak için web sitenizin tüm dijital platformlardan sağlıklı bir şekilde erişilebilir olması gerekir.

Kaliteli ve orijinal içerikler oluşturmanız yeterli değil. Bu içerikleri hedef kitleye her kanaldan ulaştırmanız gerekir. Bu yüzden, hem masaüstünden hem de mobil cihazlardan erişilebilir olmalısınız.

We Are Social ve Hootsuit 2019 Yıllık Dijital Değişim İstatistiklerine göre;

Mobil kullanıcı sayısı her yıl düzenli olarak artmaktadır. 2018 mobil kullanıcı istatistiklerine baktığımızda da mobil kullanıcı sayısının 5.1 milyar olduğu görülüyor. Bu oran dünya nüfusunun %67'sine denk geliyor.

Türkiye'de ise, yetişkin insanların %98'i cep telefonu kullanırken, bunların %77'si akıllı telefon kullanıyor.

Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı %48 iken, tablet kullananların oranı %25. Giyilebilir teknoloji ürünleri kullananların oranı ise %9 olarak hesaplanmış.

Bu nedenle, web sitenizi ve içeriğinizi tüm ekran boyutlarında kullanıcılar için erişilebilir hale getirmek hayati önem arz etmektedir.

4. İçeriğinizin tanıtım ve reklamını yapmalısınız

İçeriği tanıtmak çok önemlidir. İçeriğinizi hedef kitleye ulaştırmalısınız. Doğru kitle içeriğinizi kendi ağlarında paylaşacak ve size muhtemel müşteriler kazandıracaktır.

Dijital reklam çalışmalarında en yüksek dönüşümü sağlamak için hedef kitleleri doğru şekilde analiz etmek ve her alt kitle ile bu kişileri en çok motive edecek şekilde iletişim kurmak gerekir.

5. SEO olmazsa olmaz

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir etmendir. SEO başarısı için doğru stratejiler geliştirmek gerekiyor. Site hızı, kolay kullanılabilirliği, bağlantı geliştirme ve ilgi çekmeyi arttırmak için kapsamlı çalışmalar yapılması gerekir.

Arama motorunda öne çıksanız bile kişilerin sizin sitenize tıklama oranı ve tıkladıktan sonra sitenizde kalıp kalmamaları gibi faktörler bu başarının kalıcılığını belirliyor. Bu nedenle ek bir çalışma olarak "Arama Sonuç Sayfasına Yönelik Çalışmalar" büyük önem taşıyor.

Google giderek çoğalan bir şekilde "arama sonuç" sayfasını öne çıkarılmış reklamlar, snippet ve video gibi unsurlarla geliştiriyor. Bundan dolayı, ekstra SEO çalışmaları yapmak gerekiyor.

Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz.

6. Bir e-posta listesi oluşturmalısınız

İşin başından itibaren planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Veri tabanınızdaki farklı segmentlerle işinizle alakalı gelişmeleri, yararlı bilgileri ve kampanyaları, onlar için faydalı olacak içerikleri müşterilerinizle e-posta yoluyla paylaşmalısınız.

E-bülten gönderim zamanı, sıklığı, görsel yapısı ve içerik değeri çok önemli. Burada hassas nokta ise e-posta gönderim adedini ayarında yapmalısınız. Aksi halde sempati toplamak yerine müşteri kaybedebilirsiniz.

Daha verimli sonuç alabilmek için e-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, sürekli optimizasyon yapmalısınız.

7. Bilgilendirme grafikleri ve fotoğraflar

Bazen bir fotoğraf, binlerce kelimeye bedeldir. Anlatmak istenileni grafiklerle veya fotoğraflarla anlatmak daha avantajlı olabilir. Sosyal medyada görsel unsurların, yazıya oranla daha çok rağbet gördüğü bilinen bir gerçek. Beynimizin, resimleri, fotoğrafları, metinlerden daha hızlı bir şekilde algıladığını unutmayın.

mysoft-crm

 

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.1.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.9.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.8.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.3.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 1 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı
WhatsApp