En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Günümüzde hangi sektörde olursanız olun, bir işletme için başarıya giden yol dijital pazarlamadan geçiyor.

2 milyara yakın internet sitesi ve arama motorlarındaki indeksli sayfa sayısı 130 trilyonu çoktan geçmiş durumda. Web siteleri, ziyaretçi sayılarını artırmak ve sitelerini arama motorlarında üst sıralara çıkarabilmek için adeta kıran kırana savaşıyor. 2020 yılında, dijital pazarlama da rekabet düzeyi çok yüksek bir ortam olacak gibi görünüyor.

Analitik ve dijital pazarlama yazılımı gibi uygulamaların gelişmesiyle, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini anlamak artık çok daha kolay. Dijital pazarlama yöntemlerini, doğru şekilde kullanarak, mevcut ve potansiyel müşteriyi sınıflandırabilir, doğru müşteriye odaklanarak satışlarını artırabilirsiniz.

Dijital pazarlama; dijital teknolojileri kullanarak ürün veya hizmetlerin pazarlanmasıdır. Sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar, internet siteleri ve arama motorları gibi dijital platformlarda yapılan iletişim ve reklam çalışmalarıdır. Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve mobil pazarlama gibi bir dizi pazarlama faaliyetini kapsar. 

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ

1. Kaliteli ve orijinal içerikler

Dijital pazarlamada birinci kural, kaliteli ve orjinal içerikler üretebilen tam donanımlı bir web sitesi. Yazılı veya görsel içeriklerin ilgi çekici olması ve merak uyandırması gerekir. İnternet siteniz ve sosyal medya platformlarınız için şayet benzersiz içerikler oluşturamıyorsanız, içerik oluşturacak profesyonel bir ekiple çalışmalısınız. Günümüzde güçlü bir içerik pazarlama planına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

2. İlgili sosyal medya ağlarında online olmak

İkinci kural çevirimiçi görünür olabilmek. Günümüz rekabet ortamında öne çıkmanın temel şartlarından biridir. Bu sebeple, sosyal medya ağlarında online varlığınızı oluşturmalısınız. Çok sayıda sosyal ağ bulunuyor. Yapmanız gereken hedef kitlenizin en çok hangi mecrayı kullandığını belirleyerek, çevrimiçi mevcudiyetinizi orada oluşturmalısınız.

Sosyal medyada, her kitleyi ayrıştırmak ve onlara hayata bakış açıları ile tam olarak örtüşecek, beklentilerini karşılayacak orjinal mesajlar sunmak çok etkili bir yöntemdir.

3. Mobil uyumlu web sitesi ve içerik

Dijital pazarlamada, fark yaratmak için web sitenizin tüm dijital platformlardan sağlıklı bir şekilde erişilebilir olması gerekir.

Kaliteli ve orijinal içerikler oluşturmanız yeterli değil. Bu içerikleri hedef kitleye her kanaldan ulaştırmanız gerekir. Bu yüzden, hem masaüstünden hem de mobil cihazlardan erişilebilir olmalısınız.

We Are Social ve Hootsuit 2019 Yıllık Dijital Değişim İstatistiklerine göre;

Mobil kullanıcı sayısı her yıl düzenli olarak artmaktadır. 2018 mobil kullanıcı istatistiklerine baktığımızda da mobil kullanıcı sayısının 5.1 milyar olduğu görülüyor. Bu oran dünya nüfusunun %67'sine denk geliyor.

Türkiye'de ise, yetişkin insanların %98'i cep telefonu kullanırken, bunların %77'si akıllı telefon kullanıyor.

Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı %48 iken, tablet kullananların oranı %25. Giyilebilir teknoloji ürünleri kullananların oranı ise %9 olarak hesaplanmış.

Bu nedenle, web sitenizi ve içeriğinizi tüm ekran boyutlarında kullanıcılar için erişilebilir hale getirmek hayati önem arz etmektedir.

4. İçeriğinizin tanıtım ve reklamını yapmalısınız

İçeriği tanıtmak çok önemlidir. İçeriğinizi hedef kitleye ulaştırmalısınız. Doğru kitle içeriğinizi kendi ağlarında paylaşacak ve size muhtemel müşteriler kazandıracaktır.

Dijital reklam çalışmalarında en yüksek dönüşümü sağlamak için hedef kitleleri doğru şekilde analiz etmek ve her alt kitle ile bu kişileri en çok motive edecek şekilde iletişim kurmak gerekir.

5. SEO olmazsa olmaz

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir etmendir. SEO başarısı için doğru stratejiler geliştirmek gerekiyor. Site hızı, kolay kullanılabilirliği, bağlantı geliştirme ve ilgi çekmeyi arttırmak için kapsamlı çalışmalar yapılması gerekir.

Arama motorunda öne çıksanız bile kişilerin sizin sitenize tıklama oranı ve tıkladıktan sonra sitenizde kalıp kalmamaları gibi faktörler bu başarının kalıcılığını belirliyor. Bu nedenle ek bir çalışma olarak "Arama Sonuç Sayfasına Yönelik Çalışmalar" büyük önem taşıyor.

Google giderek çoğalan bir şekilde "arama sonuç" sayfasını öne çıkarılmış reklamlar, snippet ve video gibi unsurlarla geliştiriyor. Bundan dolayı, ekstra SEO çalışmaları yapmak gerekiyor.

Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz.

6. Bir e-posta listesi oluşturmalısınız

İşin başından itibaren planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Veri tabanınızdaki farklı segmentlerle işinizle alakalı gelişmeleri, yararlı bilgileri ve kampanyaları, onlar için faydalı olacak içerikleri müşterilerinizle e-posta yoluyla paylaşmalısınız.

E-bülten gönderim zamanı, sıklığı, görsel yapısı ve içerik değeri çok önemli. Burada hassas nokta ise e-posta gönderim adedini ayarında yapmalısınız. Aksi halde sempati toplamak yerine müşteri kaybedebilirsiniz.

Daha verimli sonuç alabilmek için e-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, sürekli optimizasyon yapmalısınız.

7. Bilgilendirme grafikleri ve fotoğraflar

Bazen bir fotoğraf, binlerce kelimeye bedeldir. Anlatmak istenileni grafiklerle veya fotoğraflarla anlatmak daha avantajlı olabilir. Sosyal medyada görsel unsurların, yazıya oranla daha çok rağbet gördüğü bilinen bir gerçek. Beynimizin, resimleri, fotoğrafları, metinlerden daha hızlı bir şekilde algıladığını unutmayın.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin  

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.01.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.08.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.03.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.09.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının Saklanması Hakkında Duyuru!

 08 Ocak 2021 Cuma

15/01/2021'e kadar e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarını, GİB sistemlerine yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

Damga Vergisi Nedir? 2021 Oranları ve Ücretleri Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

Damga Vergisi, her türlü sözleşmeden doğan ve devlet tarafından alınan vergidir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Vatandaşların Kullanımına Açıldı!

 07 Ocak 2021 Perşembe

Vatandaşlar 07.01.2021 itibariyle red/ çıkış haklarını ve şikayet süreçlerini İYS üzerinden yürütebilecekler

Devamı

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 e-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

 07 Ocak 2021 Perşembe

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 TL E-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

Devamı
WhatsApp