1 Temmuz 2020 tarihinde e-Fatura'ya geçen mükelleflerin 1 Ocak 2021'den itibaren e-Defter uygulamasına geçiş yapmaları zorunludur. Ayrıca, 2020 yılında bağımsız denetime tabi olma şartlarını sağlayan mükelleflerin de 1 Ocak 2021 tarihi itibarıyla e-Defter uygulamasına geçmeleri gerekmektedir.
19/10/2019 tarihli ve 30923 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren, Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No:1)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ kapsamında;
e-Defter uygulamasına geçmek ve edefter.gov.tr adresinde format ve standardı belirlenen defterleri e-Defter olarak tutmak zorundadır.
509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğine göre 01/07/2020 tarihi itibarıyla 31/12/2020 tarihine kadar e-Fatura Uygulamasına geçmesi gereken mükelleflerin 01/01/2021 tarihi itibarıyla e-Defter uygulamasına da geçmeleri gerekmektedir.
Ayrıca, 2020 yılında bağımsız denetime tabi olma şartlarını sağlayan mükelleflerin de 01/01/2021 tarihi itibarıyla e-Defter uygulamasına geçmeleri gerekmektedir.
Mükelleflerin vergisel uygulamalar bakımından hukuki bir sorun yaşamaması ve cezai işlemlere maruz kalmamaları bakımından 31/12/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil), e-Defter uygulamasına ilişkin hazırlıklılarını tamamlayarak, elektronik ortamda başvurularını yapmaları gerekmektedir.
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli cetvellerde yer alan idare, kurum ve kuruluşlar ile iktisadi kamu kuruluşlarının e-Defter uygulamasından yararlanma zorunluluğu bulunmamakla birlikte isteğe bağlı olarak uygulamaya dâhil olabilirler. Söz konusu kurumlar başvurularını izleyen ayın başından itibaren defterlerini e-Defter olarak tutabilirler.
Ayrıca zorunluluk kapsamına girmeyenlerden 17/12/2017 tarihli ve 30273 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 486) ile usul ve esasları belirlenen Defter Beyan Sistemi kapsamı dışında kalan mükelleflerin de istemeleri halinde e-Defter uygulamasına dâhil olması mümkündür. e-Defter uygulamasına isteğe bağlı olarak dâhil olanlar, başvurularını izleyen ayın başından itibaren defterlerini e-Defter olarak tutabilirler.
Mysoft e-Defter uygulamasına geçebilmeniz için ilk önce elektronik imza araçlarını tedarik etmeniz gerekmektedir.
e-Defter başvurunuzu gerçekleştirdikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan e-Posta adresinize başvuru evrak numarası, başvuru evrakının PDF kopyası ve e-Defterlerin hangi tarihten itibaren GİB sistemine yüklenmesi gerektiği konularında bilgilendirme maili gönderilir.
Dilerseniz e-Defter sürecinin en başında Mysoft'a başvurabilir e-Defter başvuru sürecinizin tamamını alanında uzman ekiplerimizle gerçekleştirebilirsiniz.