CRM Programıyla Her Zaman Bir Adım Önde Olun

CRM Programıyla Her Zaman Bir Adım Önde Olun

CRM Programıyla Her Zaman Bir Adım Önde Olun

Dijital dünyada, internet ve sosyal ağlar sayesinde, küçük bir memnuniyet veya memnuniyetsizlik çok hızlı bir şekilde yayılıyor.

Amazon'un CEO'su Jeff Bezos, "Eskiden bir müşteriyi mutlu ettiğinizde beş arkadaşına söylerdi. Şimdi ise internet sayesinde bunu 5 bin arkadaşıyla aynı anda paylaşabiliyor" diyor.

Müşteriyi memnun etmek ve sadık müşteriler kazanabilmek için müşteri ilişkileri yönetiminde, dikkat edilecek konuların farkına varmak ve bu doğrultuda stratejiler gerçekleştirmek gerekiyor. Bunun en kolay yolu iyi bir CRM programından geçiyor. Tam donanımlı bir CRM uygulamasıyla, müşteriye olan bakış açınızı değiştirin ve müşteriyi işinizin merkezine alın. Bu sayede mutlu müşteri ve bol kazançlı iş sahibi olun.

CRM ile Müşterileri daha fazla tanıyın

Müşterilerinizi tanımak için çaba sarfedin. Müşterileri dinleyin, sürekli izleyin ve müşteriyi tanıyın. Müşteri daima haklıdır sözünden yola çıkarak, onların beklentilerinin de ötesinde ürün ve hizmet sunun. Müşteriyi çok iyi analiz edin, müşteriler her zaman daha iyisini hakeder diyerek, çıkacağınız yol sizi başarıya götürecektir.

Kişiselleştirilmiş teklifler hazırlayın

Genele hitap eden kampanya ve promosyonlarla birlikte kişiselleştirilmiş, teklifleri göz ardı etmeyin. Bazı seçkin müşterilere sunacağınız özel öneriler, hem müşteri sadakatini artıracak, hem şirketinizin kar marjını yükseltecek.

CRM programı olmadan sürdürülebilir müşteri memnuniyeti olmaz

Müşterilerinizle kurduğunuz tüm iletişimin arşivlenebileceği tam donanımlı CRM programı edinin. CRM uygulaması sayesinde istediğiniz müşteriyle tekrar iletişime geçin ve onlara hayır diyemeyecekleri çok cazip teklifler sunun.

Örneğin, bir turizm şirketisiniz, müşteri geçtiğimiz yılbaşı Palandöken'den bir tatil paketi satın aldı. Bu müşteriyi CRM programı sayesinde analiz ederek, bu yılbaşı da müşteriye özel, yüzde 30 indirimli kış tatili paketi, gibi teklifler sunarak onları şaşırtın.

Müşterilerin önerileri ve şikayetlerini önemseyin

Şayet müşteri memnuniyetini işinizin merkezi haline getirdiyseniz, müşterilerin sesine kulak verin. Olumlu ya da olumsuz tüm görüşleri önemseyin. Gelen şikayetlere çözüm bulmaktan bir adım öteye gidin.

Örneğin bir kahve zinciri, müşterilerinden gelen şikayetleri, nazikçe dinliyor ve müşteriye, sorunu bir an önce çözüme kavuşturacağına dair söz verip, kendilerini bu konuda bilgilendirdiği için teşekkür ediyor. Ardından müşterinin şikayeti hızlıca çözüme kavuşturuluyor. Sorunun çözüme kavuşturulmasıyla ilgili, müşteriye Genel Müdür imzalı bir mail gidiyor. Mailde müşteriye şikayeti için teşekkür ediliyor ve ikram kahvenizi içmeye bekleriz, notu düşülüyor.

Küçük ama etkileyici bir yöntemle kaybedilecek müşteri kazanılmış oluyor. Müşteriye kendini değerli hissettiren bu yaklaşımla müşteri sadakati de kazanılmış oluyor.

CRM programı sayesinde müşteri memnuniyetinden emin olun

Müşteri ilişkileri, bir ürünün veya hizmetin satış işlemi gerçekleşmeden önce başlar. Satış esnasında ve sonrasında da devam eder. Öncelikle tüm bu süreç boyunca müşterilerinizle iletişim halinde olan personelin yetkinliklerini gözden geçirin.

Daha sonra müşterilerinize satış süreci boyunca, tüm aşamaları değerlendirebilecekleri bir anket düzenleyin. Memnuniyet veya memnuniyetsizliklerini ayrıntılarıyla öğrenin. Müşterilerin olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerinin analiz edildiği CRM programı sayesinde bir sonraki müşteri deneyimine daha da hazırlıklı olun. Söz konusu müşteri geri bildirimleri size yol gösterecektir.

Sosyal CRM ile sosyal medyaya hakim olun

Günümüz pazarlama dünyasında müşterilerin alım kararlarında, diğer müşterilerin görüşleri oldukça etkili. Alışveriş mağazalarına, restoranlara ve hatta tatile gitmeden önce bile internette araştırma yapan müşterilerle karşı karşıyasınız. Online ortamda şirketiniz hakkında yer alan görüşleri mutlaka değerlendirin ve her konuya profesyonel bir şekilde müdahale edin.

"Müşteri odaklılık" işinizin merkezinde olsun

Şirketler genel olarak, üretim odaklı bir strateji benimserler ya da teknoloji odaklı bir yaklaşım. Teknoloji veya üretim odaklı bir strateji, benimsemenin aksine "müşteri odaklı" bir yaklaşımı benimsemek şarttır.

Müşteri odaklı bir yaklaşımı benimsemek, daima sizi başarıya götürecektir. Müşteriler sizin iş hayatınız boyunca birlikte yürüyeceğiniz yol arkadaşlarınızdır. Onları dinleyin, anlayın ve onların mutlu olacağı ürün ve hizmetler sunun. Özetle, müşteri ilişkilerinde başarının yolu müşteri memnuniyetinden geçer, bunu unutmayın.

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının Saklanması Hakkında Duyuru!

 08 Ocak 2021 Cuma

15/01/2021'e kadar e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarını, GİB sistemlerine yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

Damga Vergisi Nedir? 2021 Oranları ve Ücretleri Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

Damga Vergisi, her türlü sözleşmeden doğan ve devlet tarafından alınan vergidir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Vatandaşların Kullanımına Açıldı!

 07 Ocak 2021 Perşembe

Vatandaşlar 07.01.2021 itibariyle red/ çıkış haklarını ve şikayet süreçlerini İYS üzerinden yürütebilecekler

Devamı

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 e-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

 07 Ocak 2021 Perşembe

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 TL E-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

Devamı
WhatsApp