CRM Programıyla Her Zaman Bir Adım Önde Olun

CRM Programıyla Her Zaman Bir Adım Önde Olun

Dijital dünyada, internet ve sosyal ağlar sayesinde, küçük bir memnuniyet veya memnuniyetsizlik çok hızlı bir şekilde yayılıyor.

Amazon'un CEO'su Jeff Bezos, "Eskiden bir müşteriyi mutlu ettiğinizde beş arkadaşına söylerdi. Şimdi ise internet sayesinde bunu 5 bin arkadaşıyla aynı anda paylaşabiliyor" diyor.

Müşteriyi memnun etmek ve sadık müşteriler kazanabilmek için müşteri ilişkileri yönetiminde, dikkat edilecek konuların farkına varmak ve bu doğrultuda stratejiler gerçekleştirmek gerekiyor. Bunun en kolay yolu iyi bir CRM programından geçiyor. Tam donanımlı bir CRM uygulamasıyla, müşteriye olan bakış açınızı değiştirin ve müşteriyi işinizin merkezine alın. Bu sayede mutlu müşteri ve bol kazançlı iş sahibi olun.

CRM ile Müşterileri daha fazla tanıyın

Müşterilerinizi tanımak için çaba sarfedin. Müşterileri dinleyin, sürekli izleyin ve müşteriyi tanıyın. Müşteri daima haklıdır sözünden yola çıkarak, onların beklentilerinin de ötesinde ürün ve hizmet sunun. Müşteriyi çok iyi analiz edin, müşteriler her zaman daha iyisini hakeder diyerek, çıkacağınız yol sizi başarıya götürecektir.

Kişiselleştirilmiş teklifler hazırlayın

Genele hitap eden kampanya ve promosyonlarla birlikte kişiselleştirilmiş, teklifleri göz ardı etmeyin. Bazı seçkin müşterilere sunacağınız özel öneriler, hem müşteri sadakatini artıracak, hem şirketinizin kar marjını yükseltecek.

CRM programı olmadan sürdürülebilir müşteri memnuniyeti olmaz

Müşterilerinizle kurduğunuz tüm iletişimin arşivlenebileceği tam donanımlı CRM programı edinin. CRM uygulaması sayesinde istediğiniz müşteriyle tekrar iletişime geçin ve onlara hayır diyemeyecekleri çok cazip teklifler sunun.

Örneğin, bir turizm şirketisiniz, müşteri geçtiğimiz yılbaşı Palandöken'den bir tatil paketi satın aldı. Bu müşteriyi CRM programı sayesinde analiz ederek, bu yılbaşı da müşteriye özel, yüzde 30 indirimli kış tatili paketi, gibi teklifler sunarak onları şaşırtın.

mysoft-crm

 

Müşterilerin önerileri ve şikayetlerini önemseyin

Şayet müşteri memnuniyetini işinizin merkezi haline getirdiyseniz, müşterilerin sesine kulak verin. Olumlu ya da olumsuz tüm görüşleri önemseyin. Gelen şikayetlere çözüm bulmaktan bir adım öteye gidin.

Örneğin bir kahve zinciri, müşterilerinden gelen şikayetleri, nazikçe dinliyor ve müşteriye, sorunu bir an önce çözüme kavuşturacağına dair söz verip, kendilerini bu konuda bilgilendirdiği için teşekkür ediyor. Ardından müşterinin şikayeti hızlıca çözüme kavuşturuluyor. Sorunun çözüme kavuşturulmasıyla ilgili, müşteriye Genel Müdür imzalı bir mail gidiyor. Mailde müşteriye şikayeti için teşekkür ediliyor ve ikram kahvenizi içmeye bekleriz, notu düşülüyor.

Küçük ama etkileyici bir yöntemle kaybedilecek müşteri kazanılmış oluyor. Müşteriye kendini değerli hissettiren bu yaklaşımla müşteri sadakati de kazanılmış oluyor.

CRM programı sayesinde müşteri memnuniyetinden emin olun

Müşteri ilişkileri, bir ürünün veya hizmetin satış işlemi gerçekleşmeden önce başlar. Satış esnasında ve sonrasında da devam eder. Öncelikle tüm bu süreç boyunca müşterilerinizle iletişim halinde olan personelin yetkinliklerini gözden geçirin.

Daha sonra müşterilerinize satış süreci boyunca, tüm aşamaları değerlendirebilecekleri bir anket düzenleyin. Memnuniyet veya memnuniyetsizliklerini ayrıntılarıyla öğrenin. Müşterilerin olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerinin analiz edildiği CRM programı sayesinde bir sonraki müşteri deneyimine daha da hazırlıklı olun. Söz konusu müşteri geri bildirimleri size yol gösterecektir.

Sosyal CRM ile sosyal medyaya hakim olun

Günümüz pazarlama dünyasında müşterilerin alım kararlarında, diğer müşterilerin görüşleri oldukça etkili. Alışveriş mağazalarına, restoranlara ve hatta tatile gitmeden önce bile internette araştırma yapan müşterilerle karşı karşıyasınız. Online ortamda şirketiniz hakkında yer alan görüşleri mutlaka değerlendirin ve her konuya profesyonel bir şekilde müdahale edin.

"Müşteri odaklılık" işinizin merkezinde olsun

Şirketler genel olarak, üretim odaklı bir strateji benimserler ya da teknoloji odaklı bir yaklaşım. Teknoloji veya üretim odaklı bir strateji, benimsemenin aksine "müşteri odaklı" bir yaklaşımı benimsemek şarttır.

Müşteri odaklı bir yaklaşımı benimsemek, daima sizi başarıya götürecektir. Müşteriler sizin iş hayatınız boyunca birlikte yürüyeceğiniz yol arkadaşlarınızdır. Onları dinleyin, anlayın ve onların mutlu olacağı ürün ve hizmetler sunun. Özetle, müşteri ilişkilerinde başarının yolu müşteri memnuniyetinden geçer, bunu unutmayın.

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 1 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı
WhatsApp