Dijital çağda işlerinizi defter, takvim, sms veya e-postalarla CRM olmadan yönetemezsiniz. İşletmenizdeki tüm iş akışını tek bir sistem üzerinden yönetmek işlerinizde kolaylık ve hız kazandırır. CRM programıyla, işletmenizdeki yapılacak tüm işleri, müşteri bilgilerini, satışları, teklif ve siparişleri organize bir şekilde yönetebilirsiniz. İnternetin olduğu her yerden tüm bilgilerinize ulaşabilir ve verimliliğinizi artırabilirsiniz.CRM uygulaması kullanarak, kurum içi iletişiminizi güçlendirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
CRM sistemi olmadan kendinizin ve çalışanlarınızın yapması gereken işleri takip etmekte zorlanırsınız. CRM sistemiyle, yapılacak işlerin takibini yapabilir ayrıca söz konusu işleri, müşterilerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylece yaklaşan işlerin, hangi satış ekibi ve hangi müşteriyle ilgili olduğunu görerek zamanında gerekli hazırlıkları yaparsınız.
İhtiyacınız duyduğunuzda müşterinizin gönderdiği e-postayı arayıp bulmak bir sürü zamanınızı alır. E-postalar arasında istediğiniz bilgiye ulaşmaya çalışmak hem can sıkıcıdır hem de gereksiz yere uğraştırır. Oysa işletmenizdeki tüm çalışanların, bir müşteriyle ilgili her tür veriye kolayca ulaşabilmesi, tüm iletişimin merkezi bir sistem üzerinden yürütülmesi gerekir.
Not defterlerine, kağıtlara, takvimlere yazdığınız notları muhtemelen kaybedersiniz veya gereksinim duyduğunuzda aradığınız notu bulmakta zorlanırsınız. Oysa bulut tabanlı CRM sayesinde bilgilerinize her an her yerden erişebilirsiniz. Müşteriyle toplantı öncesinde Online CRM sayesinde tüm bilgileri kontrol edebilir ve daha verimli bir toplantı geçirebilirsiniz.
Planlanan satışın kaç tanesi gerçekleşti, kaç tanesi yarıda kaldı, satış ekibinizdeki kişiler nasıl performans gösteriyor, kaç teklifiniz kabul edildi, gibi bilgileri raporlayabilmelisiniz. CRM uygulamanız yoksa, bu raporları oluşturmak zaman kaybından başka bir işe yaramaz.
CRM programının çeşitli filtreleme özellikleriyle ihtiyacınız olan tüm raporları hızlıca oluşturabilirsiniz. Verileri yorumlayarak doğru aksiyonlar alabilirsiniz.
Satış sürecini daha iyi yönetebilmek için müşterinin, satışın hangi aşamasında olduğunu bilmek önemli. Müşteriyle yapılan bütün görüşmeleri (toplantı notları, telefon görüşmeleri, e-posta vs.) CRM programı sayesinde kayıt altına alabilirsiniz. Gerekli olduğu zaman hangi müşteri ile hangi aşamada olduğunuzu hatasız olarak öğrenip, satış sürecine devam edebilirsiniz.
Her müşteri veya müşteri adayınızla ilgili gerçekleştirilen bütün görüşmeleri bilmek ve tek bir noktadan yönetmek istiyorsanız, mutlaka bir CRM programınızın olması gerekir.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemleri, bütün iletişimin tek bir merkezde tutulmasını ve istenildiğinde çabucak bulunmasını sağlar. Ekip arkadaşlarınızın aldığı notları, müşteriye sunulan teklifleri ve alınan siparişleri görerek, olası problemlerde müdahil olabilirsiniz. Her an müşteri geçmişine ulaşabilmek gerekliaksiyonları almak için çok kritiktir.