Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

Toplantılara vaktinde gidin

Toplantılara zamanında gidin, toplantıya geç kalmanız ya da gitmemeniz işi başlamadan kaybetmenize neden olabilir. Müşteriyle aranızdaki güven bağının ilk adımını atmış olursunuz. İş planınızı oluştururken, CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, böylece randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz.

Müşteri adayınızla ve işiyle alakalı ayrıntılı bilgi sahibi olun

Teknoloji çağındayız ve internet sayesinde istediğimiz kişi ve şirketlerle ilgili bilgiye kolaylıkla sahip olabiliyoruz. Sizde yeni müşteri adayınız hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir, toplantıya çok iyi hazırlanmış şekilde girerek, görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu durum, müşterinizi önemsediğinizi gösterir ve olumlu etki bırakır.

Çekingen olmayın ama kendinizi de abartılı şekilde övmeyin

Görüşme esnasında, kendinizi ve kurumunuzu anlatırken gerçekçi olun ve gerçek olmayan abartılı bilgilerden kesinlikle kaçının. Son derece kendinden emin, bir o kadar mütevazi bir şekilde konuşmalısınız.

Anlattığınız herşeyin müşterinin ihtiyacını çözmeye yönelik olması gerekir. Görüşme sırasında, mevcut bir müşteriniz için yaptığınız işleri örnek olarak gösterip, bu tarz bir çalışmanın onların da işine yarayacağından bahsedebilirsiniz. Gereksiz bilgilerle müşteriyi sıkmadan, nokta atışlar yaparak bilgilendirme yapmalısınız.

Müşterinin ihtiyacını anlamak için sorular sorun

Müşteri adayının beklentilerini ve ihtiyaçlarını tam olarak anlayabilmek ve çözümler sunabilmek için toplantı öncesinde hazırladığınız soruları yöneltin.

Müşteri gereksinimini tanımlayın ve çözümler sunun

Müşteri adayınızın sorunlarını ve ihtiyaçlarını ayrıntılarıyla öğrenin. Gereksinimi net bir şekilde ortaya koyun ve yapıcı çözümler sunun.

Toplantı notlarını Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemine kaydedebilir ve anlık bildirimlerde bulunabilirsiniz.

Toplantı esnasında alınan kararları, görüşme notlarını CRM programı sayesinde kaydedebilir, gerekli bilgileri, diğer departmanlarla paylaşabilir, anlık bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.

mysoft-crm

 

Toplantı takibini CRM sistemleri ile yapın

Yaklaşan toplantılarınızı CRM sistemleriyle takip edebilir, satış görüşmeleriniz için görevler oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatmalar koyarak, CRM yazılımınızın toplantı öncesi size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte toplantı öncesinde müşterinize de otomotik olarak hatırlatma mesajları gönderebilirsiniz.

CRM programı aracılığı ile teklif oluşturun

Görüşmeler olumlu geçti ve müşteri adayınızı ikna ettikten sonra teklif verme noktasına geldiniz. Teklif verirken özellikle çoklu ürünlerde yanlış yapmamanız gerekir. Kompleks fiyatlandırmalardan, anlaşılması güç hesaplamalardan olabildiğince kaçının. Hesaplamada yapacağınız bir hata size satışı kaybettirebilir. Atik olmanız rakiplerinizin önüne geçmek için çok önemli.

CRM yazılımıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde etkileyici teklifler hazırlayabilirsiniz. Satış gerçekleştiği zaman teklifiniz, ilgili satışa bağlanır ve kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Müşteriyle toplantı sırasında bile bulut üzerinden Mobil Crm'i kullanarak teklif üzerinde değişiklikler yapabilir, gerek yöneticiniz gerekse müşterinizle anlık olarak paylaşabilirsiniz.

e-Fatura Mükellefi Ödeme Kaydedici Cihaz Fişi veya Perakende Satış Fişi Kullanabilir Mi?

 17 Haziran 2021 Perşembe

Fatura mükelleflerinin fatura yerine perakende satış fişi kullanmaları halinde, perakende satış fişleri geçerli değildir

Devamı

Vergi ve Matrah Artırımı Nedir? Matrah Artırımı Nasıl Yapılır?

 16 Haziran 2021 Çarşamba

Matrah artırımı, vergi denetlemelerinden ilave vergi ödeyerek muaf tutulmanızı sağlayan uygulamadır.

Devamı

2021 Vergi Borcu Yapılandırma Kanunu Yürürlüğe Girdi! Vergi Borcu Yapılandırma Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Haziran 2021 Çarşamba

Bazı alacakların yeniden yapılandırılması ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin 7326 sayılı kanun yürürlüğe girdi.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 3 Haziran 2021 Perşembe

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 3 Haziran 2021 Perşembe

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 3 Haziran 2021 Perşembe

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

Kliniklere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Klinikler, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura uygulamasına geçiş yapacaklar.

Devamı

Fizik Tedavi Merkezlerine e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Fizik Tedavi Merkezleri, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura geçişi yapacaklar.

Devamı

Optisyenlere e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Zorunluluğu Nedir?

 2 Haziran 2021 Çarşamba

SGK ile sözleşme imzalayan Optisyenlik firmaları 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren e-Fatura geçişi yapacaklar.

Devamı

KDV Tevkifatı İle İlgili Değişiklik Yapıldı

 2 Haziran 2021 Çarşamba

Katma Değer Vergisi tevkifatı ile ilgili değişiklikler yapıldı

Devamı
WhatsApp