Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

Yeni Müşteri'ye Başarılı Satış Yapmanın Püf Noktaları

Toplantılara vaktinde gidin

Toplantılara zamanında gidin, toplantıya geç kalmanız ya da gitmemeniz işi başlamadan kaybetmenize neden olabilir. Müşteriyle aranızdaki güven bağının ilk adımını atmış olursunuz. İş planınızı oluştururken, CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, böylece randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz.

Müşteri adayınızla ve işiyle alakalı ayrıntılı bilgi sahibi olun

Teknoloji çağındayız ve internet sayesinde istediğimiz kişi ve şirketlerle ilgili bilgiye kolaylıkla sahip olabiliyoruz. Sizde yeni müşteri adayınız hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir, toplantıya çok iyi hazırlanmış şekilde girerek, görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu durum, müşterinizi önemsediğinizi gösterir ve olumlu etki bırakır.

Çekingen olmayın ama kendinizi de abartılı şekilde övmeyin

Görüşme esnasında, kendinizi ve kurumunuzu anlatırken gerçekçi olun ve gerçek olmayan abartılı bilgilerden kesinlikle kaçının. Son derece kendinden emin, bir o kadar mütevazi bir şekilde konuşmalısınız.

Anlattığınız herşeyin müşterinin ihtiyacını çözmeye yönelik olması gerekir. Görüşme sırasında, mevcut bir müşteriniz için yaptığınız işleri örnek olarak gösterip, bu tarz bir çalışmanın onların da işine yarayacağından bahsedebilirsiniz. Gereksiz bilgilerle müşteriyi sıkmadan, nokta atışlar yaparak bilgilendirme yapmalısınız.

Müşterinin ihtiyacını anlamak için sorular sorun

Müşteri adayının beklentilerini ve ihtiyaçlarını tam olarak anlayabilmek ve çözümler sunabilmek için toplantı öncesinde hazırladığınız soruları yöneltin.

Müşteri gereksinimini tanımlayın ve çözümler sunun

Müşteri adayınızın sorunlarını ve ihtiyaçlarını ayrıntılarıyla öğrenin. Gereksinimi net bir şekilde ortaya koyun ve yapıcı çözümler sunun.

Toplantı notlarını Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemine kaydedebilir ve anlık bildirimlerde bulunabilirsiniz.

Toplantı esnasında alınan kararları, görüşme notlarını CRM programı sayesinde kaydedebilir, gerekli bilgileri, diğer departmanlarla paylaşabilir, anlık bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.

Toplantı takibini CRM sistemleri ile yapın

Yaklaşan toplantılarınızı CRM sistemleriyle takip edebilir, satış görüşmeleriniz için görevler oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatmalar koyarak, CRM yazılımınızın toplantı öncesi size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte toplantı öncesinde müşterinize de otomotik olarak hatırlatma mesajları gönderebilirsiniz.

CRM programı aracılığı ile teklif oluşturun

Görüşmeler olumlu geçti ve müşteri adayınızı ikna ettikten sonra teklif verme noktasına geldiniz. Teklif verirken özellikle çoklu ürünlerde yanlış yapmamanız gerekir. Kompleks fiyatlandırmalardan, anlaşılması güç hesaplamalardan olabildiğince kaçının. Hesaplamada yapacağınız bir hata size satışı kaybettirebilir. Atik olmanız rakiplerinizin önüne geçmek için çok önemli.

CRM yazılımıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde etkileyici teklifler hazırlayabilirsiniz. Satış gerçekleştiği zaman teklifiniz, ilgili satışa bağlanır ve kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Müşteriyle toplantı sırasında bile bulut üzerinden Mobil Crm'i kullanarak teklif üzerinde değişiklikler yapabilir, gerek yöneticiniz gerekse müşterinizle anlık olarak paylaşabilirsiniz.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 09 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 09 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 09 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 03 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 03 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 03 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 03 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 01 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı

Kümülatif Vergi Nedir? Kümülatif Vergi Matrahı Nasıl Hesaplanır?

 01 Nisan 2021 Perşembe

Kümülatif vergi yığılarak ilerleyen vergi anlamına gelir. Her ay bir önceki ayın toplamı içerisine ilave edilir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Nedir? Kurumlar Vergisi Nasıl Hesaplanır?

 26 Mart 2021 Cuma

Mükelleflerin bir hesap dönemi içinde elde ettikleri safi kurum kazancı üzerinden hesaplanır.

Devamı

Şirket Nasıl Kurulur? Şirket Kuruluş Aşamaları Nelerdir?

 26 Mart 2021 Cuma

Kurulacak şirketin türüne göre kuruluş işlemleri ve sermaye tutarında farklılık göstermektedir.

Devamı

Akaryakıt İstasyonlarında Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz Zorunluluğu!

 24 Mart 2021 Çarşamba

Akaryakıt istasyonlarındaki ödeme kaydedici cihazların, YN Pompa ÖKC'lere dönüştürülmesi zorunlu oldu!

Devamı
WhatsApp